سال گذشته برای خودروسازان خارجی حاضر در بازار چین چندان ثمربخش نبود و عدم استقبال مشتریان و وضعیت اقتصادی آن ها از یک طرف و تحقیقات گسترده دولت بر روی خودروسازان خارجی و قیمت گذاری محصولاتشان از طرفی دیگر سبب کاهش رقابت و فروش محصولات در چین شد. اما یکی از عناصر مهم این کاهش رغبت تولید در چین واردات موازی وسایل نقلیه و گمانه زنی هایی در مورد کاهش تعرفه ورود محصولات صنایع خودروسازی می باشد که می تواند مخصوصا برای خودروهای لوکس بسیار خطرناک باشد.
گفتنی است سال گذشته 18 میلیون دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسیده است.