printlogo

با افزایش قیمت خودروهای سواری، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت این محصولات نیز افزایش می‌یابد.
کد خبر : 2998
تاریخ انتشار : 01 بهمن 1393 11:31:00

نتایج ارزیابی صورت گرفته از میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در نیمه نخست امسال بیانگر این است که رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها، نسبت مستقیم با قیمت این محصولات دارد به‌گونه‌ای که در خودروهای گران‌تر، میزان رضایتمندی مصرف‌کنندگان بیشتر است.

اما در خودروهای با سطح قیمتی بیشتر از 125 میلیون تومان، مصرف‌کنندگان از خودروهای جولیتا، هیوندا سوناتا، کیا اپتیما و رنو کولیوس رضایت بیشتری داشته‌اند. این خودروها به ترتیب 832، 798، 798 و 796 امتیاز از هزار امتیاز رضایتمندی مشتریان را کسب کرده‌اند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 100 تا 125 میلیون تومان، هیوندا النترا با 794 امتیاز، هیوندا اکسنت با 790 امتیاز و رنو اسکالا با 781 امتیاز بیشتر از سایر خودروهای هم قیمت خود توانسته‌اند نظر مشتریان را جلب کنند.

در پنج خودروی مورد بررسی قرار گرفته در سطح قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان نیز، ام‌جی 350، هیوندا 20 و میتسوبیشی لنسر (1600) بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند. این خودروها به ترتیب 763، 760 و 745 امتیاز از هزار امتیاز را کسب کرده‌اند.

اما خودروهای کیا پیکانتو، سابرینا و ولیکس 30C خودروهای در سطح قیمتی بین 50 تا 75 میلیون تومان هستند که مصر‌ف‌کنندگان بیشترین رضایت را از آنها در این گروه قیمتی داشته‌اند. این خودروها به ترتیب 764، 725 و 704 امتیاز از هزار امتیاز را به دست آورده‌اند.

در این ارزیابی، بیشترین تعداد خودروهای نظرسنجی شده مربوط به خودروهای با سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان بوده است. در بین این خودروها، مصرف‌کنندگان بیشترین رضایت را از پارس تندر، تندر 90 ایران خودرو، تندر 90 پارس خودرو و تندر 90 اتومات داشته‌اند. این خودروها به ترتیب 735، 731، 730 و 711 امتیاز از هزار امتیاز را کسب کرده‌اند.

اما در گروه ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران که خودروهای با قیمت کمتر از 25 میلیون تومان را شامل می‌شود، ام‌وی‌ام 110، تیبا و سایپا 132 به ترتیب 661، 635 و 626 امتیاز از هزار امتیاز رضایتمندی مشتریان را کسب کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا