فروش خودروهای این شرکت شامل خودروهای پورشه و آئودی و خودروهای سنگین MAN و اسکانیا سال گذشته 4.2 درصد رشد کرد و به 10.14 میلیون خودرو رسید.
مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن در بیانیهای اظهار کرد: این شرکت علاوه بر فروش، در بهبود سودآوری و رضایت مشتری هم پیشرفت خوبی داشته است.
تحت ریاست وینترکورن، فولکس واگن برای پیش افتادن از تویوتا موتور به عنوان بزرگترین خودروساز جهان تا سه سال آینده به رشد متمرکز شده است. این شرکت با کمک تقاضای خوب در چین و افزایش فروش مدلهای آئودی و پورشه، فاصله با رقیبش در میزان فروش را در 9 ماهه سال 2014 به حدود 72 هزار دستگاه در مقایسه با 227 هزار در مدت مشابه سال 2013 رساند.
خودروساز ژاپنی تویوتا اواخر ماه جاری فروش کل سال گذشته خود را اعلام خواهد کرد.
فروش در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ 3.76 میلیون دستگاه فروش گروه فولکس واگن در سال گذشته را تشکیل داد که 12.4 درصد نسبت به سال 2013 افزایش داشت.
فروش جهانی آئودی 11 درصد افزایش یافت و به 1.74 میلیون خودرو رسید. این شرکت دومین برند لوکس پرفروش جهان پس از بی ام و بوده و قرار است در نمایشگاه خودروی دیترویت مدل بهسازی شده از خودروی اسپورت یوتیلیتی Q7 را نمایش دهد.
فروش پورشه با کمک کراس اوور ماکان 17 درصد افزایش یافت و به 189 هزار و 850 دستگاه رسید.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فراخوانهای سال گذشته چندان به تقاضا برای فولکس واگن، تویوتا یا جنرال موتورز لطمه نزده است. تویوتا و جنرال موتورز در میان 10 خودروسازی بودند که در بحران کیسههای هوای معیوب تاکاتا برای 7.8 میلیون خودرو در آمریکا فراخوان دادند. اگرچه فولکس واگن با این مشکل روبرو نبود اما در آمریکا و چین برای 1.02 میلیون خودرو به دلیل ایراد احتمالی فراخوان داد.
هدف برند فولکس واگن که بزرگترین واحد این گروه از نظر حجم فروش است، افزایش سود عملیاتی از 2.3 درصد در 9 ماهه سال 2014 به حداقل شش درصد تا سال 2018 است. صرفهجویی در هزینهها بخشی از تلاش این شرکت برای بالا بردن بهره وری بوده است.
از سال 2007 که وینترکورن مدیرعامل فولکس واگن شد، این گروه برندهای پورشه، اسکانیا، MAN و دوکاتی را اضافه کرد و تعداد کارخانههایش در سراسر جهان را دو برابر کرده و به 107 کارخانه رساند.