printlogo

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو خدمات پس از فروش مناسبی به خریداران محصولات خود ارائه نمی‌دهند.
کد خبر : 2824
تاریخ انتشار : 13 دی 1393 11:34:00

محمد جعفری اظهار کرد: برخی از خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان متفرقه وارد شده و اساسا فاقد خدمات ضمانت (گارانتی) هستند.

وی با بیان اینکه خریداران این خودروها در زمان خرابی خودرو با مشکل خدمات گارانتی مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مالکان خودروهای دارای گارانتی نیز به خدمات پس از فروش مناسبی دسترسی ندارند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: براساس برخی گزارش‌ها، برخی از قطعات خودروهای وارداتی در تعمیرگاه‌های شرکت واردکننده موجود نیست و مالکان خودروها بعضا یک ماه برای واردات قطعه معطل می‌شوند.

وی افزود: برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو محدودیت‌های خارجی را دلیل کمبود برخی از قطعات یدکی عنوان می‌کنند این در حالی است که اگر این شرکت‌ها می‌توانند خودرو وارد کرده و بفروشند پس می‌توانند قطعات یدکی آن‌را نیز تامین کنند.

جعفری با بیان اینکه برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو تنها به دنبال فروش خودرو بوده و چندان به کیفیت خدمات پس از فروش اهمیت نمی‌دهند، تصریح کرد: متاسفانه نظارت چندانی بر عملکرد این شرکت‌ها وجود ندارد بنابراین سازمان‌های نظارتی باید نظارت‌های خود در این حوزه را افزایش دهند.

 

منبع: ایسنا