printlogo

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا زمانی که خودروسازی های کشور دولتی هستند و مالکیت خصوصی ندارند نگران ضرر و زیان های احتمالی نیستند و فضای رقابتی و قیمت تمام شده برای این مدیران اهمیتی ندارد.
کد خبر : 2788
تاریخ انتشار : 09 دی 1393 12:32:00

موید حسینی صدر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در مجلس درخصوص رشد صنعت خودروسازی و نیازهای این حوزه همزمان با ورود خودروهای چینی به کشور اظهارکرد: یکی از راه های افزایش کیفیت خودروها، برپایی یا حضور خودروسازان در نمایشگاه های بین المللی خودروسازی است که این نمایشگاه ها می تواند همانند کاتالیست ها، نقش موثری را در این حوزه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر حضور در نمایشگاه ها، توامان باشد، کارشناسان خودروساز، می توانند با ایده گیری مناسب در زمینه افزایش کیفیت خودروهای تولیدی خود حرکت کنند ضمن آن که مشتریان داخلی نیز با تماشای قیمت و نوع خدمات و آپشن های ارائه ماشین، تفاوت و تغییر را از تولیدکنندگان خودرو طلب می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا نیز گفت: البته انتقال دانش با وضعیت تولید امروز صنایع خودروسازی کشور، صد در صد به نفع خودروسازان است و می تواند منجر به افزایش دانش فنی کشور شود؛ اگر دانش فنی خودروسازان ارتقاء یابد، مطمئنا تاثیر بسزایی در میزان فروش خودروها خواهد گذاشت.

نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: البته نباید فراموش کنیم مشارکت و انتقال دانش فنی را بر پایه با شرکت های بزرگ و برندهای روز دنیا باید آغاز شود نه این که خودروسازان ما درصدد تبادل دانش با شرکت های چینی باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس، با اشاره به تنوع بازار ایران، اظهارکرد: البته اگر بخواهیم بازار داخلی کشورمان را با سایر کشورهای همسایه جمع کنیم، درمی یابیم که کشورمان کشش و توانایی حضور شرکت های خارجی را دارد؛ ساخت ماشین های سنگین و اتوبوس که امروز بهترین بازار دنیا را دارد، در کشورمان و سایر کشورهای همسایه متقاضیان فراوانی دارد که نباید از این موضوع به سادگی گذشت.

حسینی صدر درباره ادغام شرکت های خودروساز نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که اگر شرکت های خودروسازی بخواهند ادغام شوند باید همزمان با شکل گیری سومین قطب خودروسازی باشند تا در کنار یکدیگر بتوانند مجموعه ای پویا را در این حوزه شکل دهند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان در مجلس تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازی های کشورمان دولتی باشند و مالکی خصوصی نداشته باشند که نگران ضرر و زیان های احتمالی باشند، چندان منابع شرکت ها برای اشخاص حقوقی دولتی مهم نیست.

وی در پایان اظهار کرد: زمانی درآمد و سود برای مدیران اهمیت پیدا می کند که ایجاد فضای رقابتی خودروسازی با قیمت تمام شده نقطه اتصال بازار داخلی کشور با سایر بازارهای هدف باشد که دید بلندمدت مدیریت بخش خصوصی را می طلبد و با نگاه دولتی، چنین نقشه راهی تنها یک آرزو است. 

 

منبع: موج