printlogo

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت:
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار کرد: خودروسازان بزرگ ما به دلیل نداشتن انضباط مالی و زیان‌دهی و همچنین پایین بودن بهره‌وری هزینه‌های زیادی را در قیمت تمام شده خودرو سرشکن می‌کنند و تنها با انضباط مالی می‌توان حدود 8/5 درصد در قیمت خودرو کاهش داشت.
کد خبر : 271
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1393 11:17:00

نادر قاضی‌پور گفت: برخی از شرکت‌های خودروسازی مجموعه‌های اقماری زیان‌دهی را زیر نظر خود دارند و به ناچار هزینه‌های آنها را نیز در قیمت پایانی خودرو محاسبه می‌کنند و می‌توان گفت همه این هزینه‌ها اصلی‌ترین مشکل صنعت خودرو است مگر نه آنکه زیان‌ده بودن و نداشتن منابع مالی نمی‌تواند قابل قبول باشد؟ چرا که همین خودروسازان که مدعی نداشتن منابع مالی هستند در پایان سال پاداش‌های میلیونی به مدیران خود می‌دهند.

 
وی افزود: دولت و نمایندگان عضو شورای رقابت به شدت مخالف افزایش قیمت هستند و همین درصد جزئی که از طریق شورای رقابت و با دستورالعمل جدید به قیمت خودروها افزایش یافته کافی است تا خودروسازان از آن رضایت داشته باشند و این هیاهوهای ایجاد شده بی‌دلیل است.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آنچه که باعث نگرانی خودروسازان در پی دستورالعمل جدید شورای رقابت بوده است افزایش کیفیت و شفاف‌سازی مالی است که خودروسازان الان به شدت نگرانند وگرنه مشکلی در برآورد هزینه قیمت خودرو توسط شورای رقابت وجود ندارد.
 
منبع: ایسنا