نادر قاضیپور گفت: برخی از شرکتهای خودروسازی مجموعههای اقماری زیاندهی را زیر نظر خود دارند و به ناچار هزینههای آنها را نیز در قیمت پایانی خودرو محاسبه میکنند و میتوان گفت همه این هزینهها اصلیترین مشکل صنعت خودرو است مگر نه آنکه زیانده بودن و نداشتن منابع مالی نمیتواند قابل قبول باشد؟ چرا که همین خودروسازان که مدعی نداشتن منابع مالی هستند در پایان سال پاداشهای میلیونی به مدیران خود میدهند.
وی افزود: دولت و نمایندگان عضو شورای رقابت به شدت مخالف افزایش قیمت هستند و همین درصد جزئی که از طریق شورای رقابت و با دستورالعمل جدید به قیمت خودروها افزایش یافته کافی است تا خودروسازان از آن رضایت داشته باشند و این هیاهوهای ایجاد شده بیدلیل است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آنچه که باعث نگرانی خودروسازان در پی دستورالعمل جدید شورای رقابت بوده است افزایش کیفیت و شفافسازی مالی است که خودروسازان الان به شدت نگرانند وگرنه مشکلی در برآورد هزینه قیمت خودرو توسط شورای رقابت وجود ندارد.
منبع: ایسنا