printlogo

علی رزوان، مسیح فرزانه
کد خبر : 2587
تاریخ انتشار : 25 آذر 1393 11:12:00

شاید شما هم از طرفداران اتومبیل‏های ب‏ ام‏ و بوده و رانندگی با ب‏ا م‏ و سری 3 کوپه و یا در ایده‏آل‏ترین حالت ممکن M3 را در ذهن پرورانده باشید. برای شرکت ب‏ام‏و کار ساده‏ای نیست که یک شبه این نام را تغییر دهد تا به سیاست نام‏گذاری جدید خود (ارائه کد‏های زوج برای کلاس‏های اسپرت) جامه عمل بپوشاند، چرا که به یک باره همه علاقه‏مندان این برند می‏بایست به جای M3، گونه دیگر یعنی M4 را متصور باشند و این هم، زمان زیادی را طلب می‏کند. مگر این که به جای تغییر نام این اسطوره، یاد و خاطره آن را گرامی داشته و با آن خداحافظی کرده و به طرفداران، گزینه بهتری ارائه شود تا شاهد تولد یک سمبل جدید باشیم. با این توضیحات، ب‏ام‏و کار سختی پیش رو دارد، چرا که باید یک محصول بی‏نقص را ارتقا دهد. دستور کار مشخص بود، بالا بردن میزان نیرو به وزن، پایداری بالاتر و اصلاح ضریب تعادل، کیفیت ساخت بهتر و در کل بالاتر بردن لذت رانندگی. به همین دلیل سال گذشته تولید سری 3 کوپه و M3 متوقف شده و جایش M4 و سری 4 کوپه به بازار آمد. در حقیقت سری 4 در کلاس CEC یا همان Compact Executive Coupe قرار گرفته و از دسامبر 2013 با کدهای F32، F33 و F36 تولید می‏شود. درسفری که به کالیفرنیا داشتیم موفق به تست ب‏ام‏و سری 4 یکی از هوطنانمان شدیم که در پیشانی آن لگوی آبی همیشگی ب ام و این بار به سلیقه خریدار با رنگ صورتی خودنمایی می کرد و انچه در پی می آید شرحی براین آزمایش است. 

 
عکس: علی رزوان
 
گزارش کامل این مقاله را در مجله ماشین 384  دی ماه مطالعه فرمایید.