printlogo

با معرفی پژو 408X ، ایران‌خودرو قصد دارد یکی از جدیدترین محصولات پژو را وارد بازار کند و سپس آن را به تولید برساند. این خودرو که در سگمنت کراس‌اوورهای شهری قرار دارد، ترکیبی از طراحی مدرن، فناوری‌های جدید و ویژگی‌های دینامیکی بهینه‌شده را ارائه می‌دهد.
کد خبر : 25381
تاریخ انتشار : 14 بهمن 1403 - 17:19

«خبرماشین» - پژو یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای خودروسازی در ایران است که سابقه حضور آن به چندین دهه قبل بازمی‌گردد. مدل‌هایی مانند پژو ۴۰۵، پژو پارس و پژو ۲۰۶ از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ بازار ایران بوده‌اند و همچنان در سبد محصولات ایران‌خودرو جای دارند. پس از وقفه‌ای کوتاه در همکاری ایران‌خودرو و پژو، این خودروساز فرانسوی دوباره با مدل‌هایی مانند ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۵۰۸ به ایران بازگشت، اما این حضور به‌دلیل شرایط خاص بازار ایران کوتاه‌مدت بود. حالا، با معرفی پژو 408X ، ایران‌خودرو قصد دارد یکی از جدیدترین محصولات پژو را وارد بازار کند و سپس آن را به تولید برساند. این خودرو که در سگمنت کراس‌اوورهای شهری قرار دارد، ترکیبی از طراحی مدرن، فناوری‌های جدید و ویژگی‌های دینامیکی بهینه‌شده را ارائه می‌دهد و می‌تواند به گزینه‌ای جذاب برای مشتریان ایرانی تبدیل شود.

پژو 408X

طراحی خارجی؛ ترکیبی از کراس‌اوور و فست‌بک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ پژو 408X با زبان طراحی جدید این برند فرانسوی ساخته شده و چهره‌ای کاملاً مدرن و اسپرت دارد. جلوپنجره بزرگ سه‌بعدی با طراحی خاص و لوگوی جدید پژو در مرکز آن، نمایی متفاوت و آینده‌نگر به خودرو بخشیده است. چراغ‌های جلو که از نوع Full LED هستند، همراه با دی‌لایت‌های دندانه‌ای معروف پژو، چهره‌ای خشن و مدرن به این کراس‌اوور داده‌اند. فرم کلی بدنه ترکیبی از استایل کراس‌اوور و فست‌بک است؛ سقف خودرو به‌صورت شیب‌دار به عقب کشیده شده، اما همچنان ارتفاع مناسبی دارد تا کاربرد یک کراس‌اوور را حفظ کند.

فست‌بک

در نمای جانبی، گلگیرهای عضلانی، خطوط شکسته روی بدنه و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی، بر ماهیت اسپرت و پویای این خودرو تأکید دارند.

بخش عقب نیز با چراغ‌های باریک و کشیده که شباهت زیادی به طراحی پژو ۳۰۸ دارند، حس مدرن و جسورانه‌ای را به نمایش می‌گذارد. از نظر ابعاد، این خودرو ۴۷۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۷۵ میلی‌متر ارتفاع دارد که آن را در رده کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌دهد. فاصله بین دو محور نیز ۲۷۸۵ میلی‌متر است که نویدبخش فضای داخلی جادار و راحت خواهد بود.

 

فضای داخلی و امکانات رفاهی؛ ترکیبی از تکنولوژی و راحتی

با ورود به کابین پژو 408X ، طراحی مدرن و کیفیت بالای متریال به‌کاررفته در داشبورد و صندلی‌ها توجه را جلب می‌کند. پژو در این مدل از نسل جدید i-Cockpit استفاده کرده است که شامل نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی مشابه در مرکز داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌شود. داشبورد طراحی آینده‌نگرانه‌ای دارد و کلیدهای لمسی همراه با دکمه‌های فیزیکی کاربردی، امکان دسترسی آسان به تنظیمات مختلف را فراهم کرده‌اند.

i-Cockpit

صندلی‌های جلو طراحی ارگونومیک دارند و با روکش چرم، راحتی بالایی را در سفرهای طولانی فراهم می‌کنند. در ردیف عقب، فضای پا کاملاً مناسب است و فرم سقف فست‌بک تأثیر زیادی بر فضای سر سرنشینان نگذاشته است. صندوق عقب این خودرو با ظرفیت ۵۳۶ لیتر، فضای کافی برای وسایل روزمره و سفرها را ارائه می‌دهد. از امکانات رفاهی پژو 408X می‌توان به سیستم تهویه دوگانه (Dual Zone) با دریچه‌های جداگانه برای سرنشینان عقب، سانروف پانوراما، شارژر بی‌سیم موبایل، سیستم صوتی HiFi 3D با ۱۰ بلندگو، نورپردازی داخلی قابل تنظیم و دستیار صوتی با قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد که همگی تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تری را برای راننده و سرنشینان به همراه دارند.

 

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

پژو 408X از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ (EP6 GDI PureTech) استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱75 اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آیسین (Aisin) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. هنگام استارت زدن، پیشرانه کم‌صدای خودرو روشن می‌شود و با فشردن پدال گاز، شتاب‌گیری اولیه خوبی را ارائه می‌دهد. تعویض دنده‌ها کاملاً نرم و بدون تاخیر انجام می‌شود و سیستم تعلیق عملکرد مطلوبی دارد، به‌طوری که در عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های مسیر، ضربات به کابین تا حد زیادی جذب می‌شوند. در سرعت‌های بالا، پایداری خودرو کاملاً مناسب است و فرمان برقی دقت بالایی دارد که در مانورهای ناگهانی و تغییر مسیرها، واکنش خوبی نشان می‌دهد. یکی از نکات مثبت این خودرو، عایق‌بندی مناسب کابین است که باعث می‌شود صدای موتور و نویز جاده تا حد زیادی به داخل نفوذ نکند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۶.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که با توجه به کلاس و نوع موتور، عددی بهینه و اقتصادی به شمار می‌رود.

 

 

ایمنی و فناوری‌های کمک رانندگی

پژو 408X در بخش ایمنی، سطح بالایی از تکنولوژی را ارائه می‌دهد و مجهز به ۶ کیسه هوا و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک رانندگی (ADAS) است که شامل رادار نقطه کور (BSD)، کروز کنترل تطبیقی (ACC) با قابلیت توقف و حرکت، سیستم هشدار خروج از خطوط (LDW) و دستیار حفظ مسیر (LKA)، ترمز اضطراری خودکار (AEB) با تشخیص عابر پیاده، رادار هشدار برخورد از جلو (FCW)، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای جلو و عقب برای پارک راحت‌تر می‌شود. این سیستم‌ها تجربه رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را فراهم می‌کنند و 408X را در رده خودروهای مدرن از نظر ایمنی قرار می‌دهند.

 

جمع‌بندی؛ آیا پژو 408X ارزش خرید دارد؟

پژو 408X یک کراس‌اوور مدرن و جذاب است که ترکیبی از طراحی آینده‌نگرانه، امکانات رفاهی پیشرفته و عملکرد فنی مناسب را ارائه می‌دهد. موتور توربوشارژ، گیربکس ۸ سرعته، سیستم‌های کمکی رانندگی و کابین مجهز، این خودرو را به یکی از گزینه‌های رقابتی در بازار تبدیل کرده‌اند. بااین‌حال، موفقیت آن در ایران بیش از هر چیز به قیمت نهایی و شرایط فروش بستگی دارد. اگر پژو 408X با قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب عرضه شود، می‌تواند جایگاه قابل‌توجهی در بازار کراس‌اوورهای شهری به دست آورد. با توجه به سابقه موفق پژو در ایران، این خودرو شانس بالایی برای جلب نظر مشتریان خواهد داشت. حال باید دید که ایران‌خودرو چه سیاستی را برای عرضه و تولید این مدل در پیش می‌گیرد و آیا پژو 408X می‌تواند موفقیت مدل‌های قبلی این برند را در بازار ایران تکرار کند یا خیر.