printlogo

گروه بهمن با دست پر به نمایشگاه خودرو مشهد آمده بود و با خودرو های وارداتی جدید خود پا به این نمایشگاه گذاشت. یکی از این خودرو هایی که توسط BM Cars (زیر مجموعه گروه بهمن) وارد بازار ایران شده، کراس اوور هیبرید هاوال H6 است.
کد خبر : 24729
تاریخ انتشار : 1 مهر 1403 - 17:12

گروه بهمن با دست پر به نمایشگاه خودرو مشهد آمده بود و با خودرو های وارداتی جدید خود پا به این نمایشگاه گذاشت. یکی از این خودرو هایی که توسط BM Cars (زیر مجموعه گروه بهمن) وارد بازار ایران شده، کراس اوور هیبرید هاوال H6 است.

هاوال H6
هاوال H6 یک کراس ‌اوور کامپکت است که نخستین بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و تاکنون سه نسل از آن عرضه شده است. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و نسخه هیبرید آن نیز در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد. هاوال H6 در نسخه‌های مختلف به میدان آمده و علاوه بر نمونه‌های هیبریدی، مدل‌های کوپه، اسپرت و جی‌تی آن نیز در بازارهای چین و سایر کشورها موجود هستند. شرکت بی‌ام کارز نسخه هیبریدی هاوال H6 را به فهرست محصولات وارداتی خود اضافه کرده است.

 

مشخصات فنی هاوال H6

تامین نیرو در کراس اوور هیبرید هاوال از طریق دو موتور بنزینی و برقی انجام می شود که موتور بنزینی این خودرو، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند ۱۴۷.۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. از طرفی موتور برقی این خودرو توانایی این را دارد که تا ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
هاوال H6 هیبریدی مانند بسیاری از خودرو های هیبریدی از جعبه دنده DHT بهره می برد که توان از طریق این جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می شود. ظرفیت باتری های کراس اوور هیبرید هاوال ۱.۶۹ کیلووات ساعت بوده که برای این خودرو عدد قابل قبولی است. مصرف سوخت این خودرو در شرایط استاندارد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۵.۲ لیتر است که عدد  خوبی به حساب می آید.

هاوال H6

طراحی هاوال H6

طراحی بدنه هاوال H6 هیبرید به ویژه در نمای جانبی، چیز جدیدی ندارد و می‌تواند یادآور کراس اوورهای اروپایی نظیر رنو کولئوس باشد. با این حال، چهره این خودرو در اثر فیس‌لیفت جدید و برخورداری از عناصر نوین مثل جلوپنجره یکپارچه با سپر، تزیینات کروم‌رنگ و قاب تهاجمی مه‌شکن‌ها، ظاهری امروزی و مدرن‌تر به خود گرفته است.
در نمای جانبی، طراحی خودرو کمی ساده‌تر است و با توجه به گذشت حدود ۴ سال از عرضه آن، در مقایسه با کراس‌اوورهای مدرن امروزی، کمی ساده و تا حدی کلاسیک به نظر می‌رسد.

در بخش عقب نیز مطابق رسم اکثر خودروهای چینی، چراغ‌ها به صورت پیوسته و سراسری طراحی شده‌اند. بخش انتهایی هاوال H6 هیبرید با وجود المان‌هایی نظیر اسپویلر بالای شیشه عقب و طرح متعارف سپر، در مجموع ظاهری متعادل، زیبا و دلنشین را به نمایش می‌گذارد که البته شاید با نمای جلوی آن هماهنگی کاملی نداشته باشد اما این نکته در پس سایر زیبایی‌های بدنه تقریبا گم شده است.


در بخش فضای کابین با یک طراحی به روز و طرف هستیم . استفاده از متریال نرم و با کیفیت در کنار امکانات خوب و همچنین استفاده از طرح چوب در بخش هایی از کابین هاوال H6 هایبرید از جمله عواملی است که باعث می شود تا احساس لوکس بودن به سرنشینان منتقل شود.


علاوه بر این، وجود سانروف پانوراما دو تکه، لذت رانندگی و حضور در کابین را به ویژه در روزهای ابری یا شب‌های مهتابی دوچندان می‌کند. متاسفانه، حجم صندوق عقب کمی کوچکتر از حد انتظار بوده و تنها ۴۰۷ لیتر فضا در اختیار می‌گذارد که در حد یک سدان کوچک است. با این حال، در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، می‌توان ۱۴۳۵ لیتر فضا برای حمل لوازم ایجاد کرد.


امکانات ایمنی و رفاهی هاوال H6

امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، تشخیص نقطه کور، رانندگی خودکار سطح ۲، ترمز پارک برقی و اتوهلد، ایربگ های جانبی و پرده‌ای و جلو، سامانه ضد واژگونی، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سنسور خستگی راننده، رادار هشدار تغییر خط، کنترل کشش و پایداری، گرمکن و سردکن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع، نمایشگر مالتی‌مدیا ۱۰.۳ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کلاستر، حالت رانندگی، سانروف پانوراما، تهویه مطبوع اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی و … است.

قیمت هاوال H6 HEV

قیمت هاوال H6 HEV

بر اساس آخرین بخشنامه فروش این خودرو، قیمت هاوال H6 HEV مدل 2024 دو میلیارد و 450 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.