printlogo

شرکت آرین پارس موتور ضمن حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، لاماری ایما برقی، هیبرید و نسخه فول ‌آپشن لاماری ایما را در معرض نمایش قرار داده است.
کد خبر : 24708
تاریخ انتشار : 26 شهریور 1403 - 16:38

«خبرماشین» - شرکت آرین پارس موتور ضمن حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، لاماری ایما برقی، هیبرید و نسخه فول ‌آپشن لاماری ایما را در معرض نمایش قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، از ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ عصر تا ۲۲ شب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد پذیرای علاقه مندان است و آرین موتور به عنوان عرضه کننده محصولات لاماری، با مجموعه کاملی از محصولات خود در این نمایشگاه حضور دارد و تکنولوژی و آینده بازار خودرو ایران را به نمایش می‌گذارد.

مشخصات فنی لاماری ایما برقی

لاماری ایما برقی توان موردنیاز خود را از یک موتور الکتریکی به قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر دریافت می‌کند. انرژی موردنیاز این موتور نیز از یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۸۶ کیلووات ساعت تأمین می‌شود که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های موجود روی خودروهای برقی به شمار می‌رود و در چرخه استاندارد می‌تواند پیمایش حدود ۶۳۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ برای لاماری ایما EV فراهم کند.

مدت‌زمان لازم برای شارژ این باتری توسط برق خانگی حدود ۱۵ ساعت برآورد می‌شود، اما می‌توان ظرف ۳۷ دقیقه بخش زیادی از این باتری را توسط شارژرهای سریع، شارژ کرد. سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب مالتی‌لینک، مزایای مثل هندلینگ نسبتاً مطمئن، چسبندگی مناسب و کیفیت سواری تا حدودی نرم را به این کراس‌اوور برقی خواهد بخشید.

خوشبختانه با توجه به افزایش سقف ارزی قیمت خودروهای وارداتی برقی، لاماری ایما EV می‌تواند با امکانات بسیار متنوع و سطح اول، چه ازلحاظ ایمنی و چه ازنظر رفاهی در بازار ایران عرضه شود. بر همین اساس، لاماری برقی دست‌پر به کشورمان می‌آید و آپشن‌های متعدد رفاهی و ایمنی در اختیار کاربران خود می‌گذارد. ازجمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین امکانات لاماری ایما EV می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمز پارک برقی اتوهلد، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم تشخیص بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، کروز، کنترل تطبیقی، هشدار نقطه کور، هشدار تصادف از جلو، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، دستیار کمکی تغییر لاین، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم کمکی خودکار تنظیم آینه در حرکت‌به‌عقب

نمایشگر مالتی‌مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دیلایت اتولایت، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک، سانروف پانورامیک و…

 

 

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید،  از دو موتور بنزینی و برقی برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها استفاده می‌کند، قدرت موتور بنزینی ۱۶۸ اسب بخار با ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور و موتوربرقی نیز قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را توسط یک سیستم انتقال قدرت HEV  به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

ایما هیبرید با مصرف سوخت میانگین ۵ لیتر، از جمله معدود خودروهای کم مصرف بازار ایران است.

لاماری ایما هیبرید تجهیزاتی مانند ۶ کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب را در بخش ایمنی دارا می باشد.

لاماری ایما HEV در بخش رفاهی،  سانروف پانوراما، نمایشگر دیجیتالی ۱۰٫۲۵ اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده باقابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس را از نسخه اولیه به ارث برده است.

 

لاماری ایما فول آپشن

این کراس اوور از نظر ظاهری و فنی تفاوت چندانی با نسخه ایما معمولی ندارد اما آپشن های بیشتر و کاربردی تری را ارائه می کند.

لاماری ایما فول آپشن به امکاناتی نظیر سنسور نور باران، گرم کن صندلی های جلو، سردکن صندلی راننده، صندلی های برقی جلو، در صندوق عقب برقی، سنسور نقطه کور، نور بالای اتوماتیک، سنسور هشدار برخورد از جلو، ماساژور صندلی راننده مجهز شده که این آپشن ها در نسخه معمولی دیده نمی شد.

در بحث فنی اما هیچ تغییری دیده نمی شود و همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ (TGDI) را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود. خروجی های فنی تغییر نکرده اما قابلیت تیپ ترونیک به جعبه دنده اضافه شده که این مورد هم در نسخه معمولی دیده نمی شد.

 

تست لاماری هیبرید

بر اساس اعلام آرین پارس موتور در این رویداد نمایشگاهی تجربه رانندگی لاماری هیبرید برای عموم پیش‌بینی شده است و علاقه‌مندان با حضور در غرفه گروه آرین در سالن فردوسی نمایشگاه مشهد و درخواست ثبت‌نام؛ می‌توانند نسبت به تست این خودرو اقدام کنند.

همچنین گروه آرین بخشی از غرفه خود در نمایشگاه مشهد را نیز به محصولات گت اختصاص داده تا سبد کاملی از محصولات این برند، از جمله اوکتان هشت نقطه‌ای و سه نقطه‌ای، تمیزکننده‌های سیستم سوخت‌رسانی در سه مدل پلاس، معمولی و خودروهای هیبریدی، کاتالیزورشوی، شست‌وشودهنده‌های موتور و اسپری تمیزکننده دریچه گاز را به نمایش گذاشته است.