printlogo

شرکت نامی خودرو پیشرو ضمن حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، از تویوتا کرولا کراس وارداتی رونمایی کرد.
کد خبر : 24705
تاریخ انتشار : 26 شهریور 1403 - 16:24

«خبرماشین» - شرکت نامی خودرو پیشرو ضمن حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، از تویوتا کرولا کراس وارداتی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، از ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ عصر تا ۲۲ شب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد پذیرای علاقه مندان است و نامی خودرو به عنوان وارد کننده محصولات نیسان، با مجموعه کاملی از محصولات خود در این نمایشگاه حضور دارد و تکنولوژی و آینده بازار خودرو ایران را به نمایش می‌گذارد.

تویوتا کرولا کراس

 

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس

کرولا کراس در خط کراس اوور تویوتا بین C-HR و RAV4 جای خواهد گرفت و این خودرو بر اساس همان پلتفرم استاندارد کرولا ساخته شده است.

موتور بنزینی این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی است که به تنهایی قادر به تولید 152 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور است. این موتور با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته تویوتا، علاوه بر ارائه قدرت کافی، مصرف سوخت بهینه‌ای نیز دارد.

در کنار موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی قدرتمند قرار گرفته که 113 اسب بخار قدرت و 206 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ترکیب این دو موتور، در لحظات خاص می‌تواند قدرتی معادل 194 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. این قدرت ترکیبی برای یک کراس‌اوور کامپکت بسیار قابل توجه است و عملکرد چشمگیری را برای کرولا کراس هیبرید رقم می‌زند.

انتقال قدرت در این خودرو بر عهده یک جعبه دنده الکترونیکی از نوع E-CVT است. این گیربکس با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته، علاوه بر انتقال نرم و روان قدرت، در بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. قدرت تولیدی توسط این گیربکس به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

وزن خالص خودرو برابر با ۱۵۰۸ کیلوگرم است و میزان مصرف سوخت تویوتا کرولا کراس هم چیزی حدود ۴.۵۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده که احتمالاً در عمل به حوالی ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار در ترافیک، نوربالای اتوماتیک، دستیار رانندگی خودکار بین خطوط،‌ تریم چرم و پارچه، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، سیستم تصفیه هوای کابین، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل پایداری، کیسه‌های هوای روبرو -جانبی – پرده‌ای و…، جزو امکانات شاخص و اصلی تویوتا کرولا Cross هیبرید در بازار ایران محسوب می‌شوند.

کرولا کراس از نظر ابعادی خودرویی متوسط محسوب می‌شود که با طول 4460 میلی‌متر، عرض 1825 میلی‌متر، ارتفاع 1620 میلی‌متر و فاصله محوری 2640 میلی‌متر، فضای کافی برای 5 سرنشین فراهم می‌کند.