printlogo

شرکت مانیا موتور پایا که از سال گذشته مسئولیت عرضه خودروهای لوکانو در ایران را بر عهده گرفته است، شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند اولین محصول این برند یعنی لوکانو L7 را مورد آزمایش فنی قرار دهند.
کد خبر : 24601
تاریخ انتشار : 2 شهریور 1403 - 17:45

«خبرماشین» - شرکت مانیا موتور پایا که از سال گذشته مسئولیت عرضه خودروهای لوکانو در ایران را بر عهده گرفته است، شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند اولین محصول این برند یعنی لوکانو L7 را مورد آزمایش فنی قرار دهند.

 

درباره برند لوکانو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ زمستان سال گذشته خبر ورود یک برند جدید خودرویی به ایران تحت عنوان "لوکانو" با همکاری گروه ماموت منتشر شد؛ برندی الزامات مختلفی مانند سوخت، برقی خالص، هیبریدی و غیره را برای دستیابی به پوشش کامل نیازهای بازارهای فرعی مختلف شاسی ‌بلندهای آفرود پوشش خواهند داد.

نام LUCANO از ترکیب انگلیسی "Luxury"، ایتالیایی "Cacciatore" (که در انگلیسی به معنای "شکارچی" می باشد) و انگلیسی "Novelty" که به معنای شکارچی شهری و پر از حس کنجکاوی و کاوش الهام گرفته شده است. این نماد همزیستی ماجراجویی آفرود با گردش شهری است که هم نفیس و هم قدرتمند است و به آن رسالت بی باکی و پایداری می دهد.

وقتی صحبت از برند شاسی بلندهای آفرود به میان می آید، لندرور یک برند کلاسیک در این حوزه است که نمی توان از آن اجتناب کرد. با این حال، از آنجایی که بخش بازار آفرود به تغییر ادامه می‌دهد و برندهای آفرود نوظهور به شدت رشد کرده‌اند، ساختار بازار و تجربه محصول «کلاسیک» با بازسازی جامع زنجیره ارزش مواجه است.

درباره برند لوکانو

برند جدید آفرود LUCANO که به تازگی معرفی شده است، شجاعت این را دارد که مستقیماً لندرور را محک زده و از آن پیشی بگیرد. اولین مدل آفرود شهری آن، L7، به محض رونمایی با لندرور ایووک، چالشی مستقیم را به راه انداخت.

سال ۲۰۲۳ بود که شرکت چری از برند جدید خود با نام جائکو یا جیکو (Jaecoo) رونمایی کرد تا محصولات شاسی بلند جدید و نسبتا لوکس خود را تحت این نشان به بازارهای اروپا، روسیه، خاورمیانه، مالزی و… روانه کند. اولین محصول این برند یک شاسی بلند شهری جمع‌وجور به نام J7 بود که نخستین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ با مدل پروتوتایپ خود حضور پیدا کرد؛ لوکانو ۷ یا جیکو ۷ یکی از کراس اوور های جدید و دو دیفرانسیل گروه خودروسازی چری است که به زودی به بازار کشور می آید.

 

 

طراحی بیرونی لوکانو L7

لوکانو از یک طراحی اصیل آفرودی بهره می برد و می تواند با توجه به همه جوانب که یک محصول موفق باید داشته باشد توجه علاقه مندان به خودرو های آفرود با طرح اصیل و تکنولوژی نوین را در بازار ایران به خود جلب نماید.

طراحی بیرونی لوکانو L7

از نظر استایل کلی، لوکانو L7 و لندروور ایووک شباهت های زیادی دارند. چه استفاده از خطوط مختصر و مستقیم و طراحی مربعی، یا دستگیره‌های درب مخفی، سقف شناور و سایر جزئیات طراحی، سطح بالای رفتار دو مدل حس «منشأ یکسان» را نشان می‌دهد؛ بر اساس اطلاعات موثق، تیم طراح و مهندس ارشد محصول L7، اولین مدل برند LUCANO، سال‌ها در کنار لندرور بوده و تجربه‌ای غنی در ساخت مدل‌های کلاسیک آفرود دارد.

طراحی بیرونی لوکانو L7

در لوکانو L7، زیبایی و اصالت به زیباترین شکل ممکن با هم تلفیق شده‌اند. ترکیب دو آیتم مربع و دایره در طراحی این خودرو، منجر به ایجاد ظاهری کامل از آفرود شده است.

طراحی بیرونی لوکانو L7

در مقایسه با مدل‌های سنتی خودروهای شاسی بلند، خطوط صاف و شیک لوکانو۷ همراه با طراحی مربعی آن، اثر بصری کاملی را ایجاد می‌کند و شخصیت قدرتمند کاربران لوکانو را به خوبی نشان می‌دهد.

در طراحی چراغ‌ های جلو، از منبع نور LED با لنزهای تقسیم برای نور بالا و پایین استفاده شده است. این امکان، ترس حین رانندگی در شب را از راننده می‌کند؛ بهره‌گیری از طراحی آبشاری با ساختار شش ضلعی در ورودی‌های هوای تعبیه شده در جلو پنجره با همراهی چراع‌های ال ای دی در عین سادگی، ابهتی تاثیرگذار را به لوکانو L7 بخشیده است.

طراحی بیرونی لوکانو L7

در بدنه خودرو نیز، خطوط لبه بالا، زیبایی استریم لاین لوکانو L7 را به شکلی کامل در معرض نمایش قرار می‌دهد.

طراحی بیرونی لوکانو L7

در قسمت عقب خودرو، طراحی چراغ‌ها، یک نمای ساده و فناورانه از نور دارد که به واسطه‌ی آن، رانندگی با آفرود برای کاربران آسان‌تر می‌شود.طراحی بیرونی لوکانو L7

این خودرو با سه رنگ به بازار عرضه خواهد شد: سفید مرمری، سیاه کریستال کربن، سبز زیتونی. این رنگ‌ها با همان دقت و دانش صنعتی که در خودروهای لوکس به کار گرفته می‌شود، ارائه خواهند شد.

 

طراحی داخلی لوکانو L7

در بخش طراحی داخلی، هر دو برند لوکانو و لندروور به سمت سبک مینیمالیستی حرکت می کنند، اما ایووک همچنان تداوم اشرافی قدیمی را دارد، در حالی که L7 در حال نمایش قدرت بزرگی در زمینه علم و فناوری است.

طراحی داخلی لوکانو L7

L7 نه تنها مجهز به یک صفحه نمایش ۱۴.۸ اینچی است بلکه به  تراشه   ۸۱۵۵ در کلاس خود مجهز شده است، و دارای تنظیمات هوشمند مانند تصویر پانوراما ۵۴۰ درجه، نمایشگر W-HUD است. دیگر طراحی های هوشمند، که باعث می‌شود L7 به ‌طور جامع از لندرور ایووک در سطح هوشمندسازی فراتر رود؛ موارد دیگری نظیر شارژ سریع ۵۰ واتی نیز در این خودرو وجود دارند.

طراحی داخلی لوکانو L7

طول ۴۰0۰ میلی‌متری و ارتفاع ۱۶۸۰ میلی‌متری این خودرو باعث شده تا فضای بیشتری درون خودرو در اختیار سرنشینان بوده و از این‌رو تجربه‌ رانندگی و سفر لذت‌بخش‌تری در L7 نصیب سرنشیبنان این خودرو شود.

طراحی داخلی لوکانو L7

با وجود بهره‌گیری از شیشه دو جداره مقاوم در برابر صدا، علاوه بر فضای باز، سکوت و آرامش نیز به سرنشینان ارزانی می‌شود تا در حداکثر راحتی و آرامش در لوکانو ۷ سفری بی دغدغه را تجربه کنند.

طراحی داخلی لوکانو L7

 

مشخصات فنی لوکانو L7

لوکانو L7 مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI که قادر است حداکثر ۱۴۵ کیلووات قدرت را در حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر در اختیار راننده قرار دهد. شتاب صفر تا ۱۰۰ لوکانو 8.7 ثانیه است، حال آنکه این شاسی بلند شهری-آفرودی با وزن ۲ هزار کیلوگرمی تنها به ۲.۹ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد.

مشخصات فنی لوکانو L7

گیربکس دو کلاچه تر 7DCT مورد استفاده در این خودرو توسط مهندسان با موتور ۱.۶ لیتری بکارگرفته شده، هماهنگ شده و از این رو در بین ۱۰ سیستم انتقال نیروی برتر در جهان قرار دارد.

مهندسان در طراحی این خودرو به اندازه مصرف سوخت توجه داشته‌اند که حتی در حالت ۴ چرخ متحرک لوکانو ۷ که سیستم WLTC نام دارد، مصرف سوخت تنها ۷.۴۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که می‌توان از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ برای این خودرو نام برد، چراکه چنین مصرف سوختی برای خودروهای آفرودی که برچسب پرمصرف به پیشانی دارند، حیرت‌انگیز است.

 

قابلیت های هوشمند و ایمنی لوکانو L7

لوکانو در در کنار طراحی کلاسیک و جذاب خود که ویژه یک خودرو آفرودی می باشد از سیستم هوشمند رانندگی جاده ای ARDIS بهره می برد. که به توانایی و مدیریت حرکت خودرو کمک بسیار می کند؛ این ویژگی نه تنها در حمل و نقل شهری عملکرد خوبی را به همراه دارد، بلکه در شرایط خاص جاده از قبیل جاده برفی و مه آلود نیز تجربه منحصر به‌ فردی را برای کاربران در تمامی مسیرها ارائه می دهد.

ایمنی لوکانو L7

همچنین این خودرو به لحاظ تست های ایمنی دارای ۵ ستاره بین المللی می باشد که به معنی داشتن یک خودروی کامل ایمن و قدرتمند می باشد. L7 از طریق طراحی نوآورانه بدنه با سطح قابل توجهی از فولاد با استحکام بالا و سیستم پیشرو ADAS، یک سیستم ایمنی تمام بعدی را با موفقیت طراحی کرده است تا از ایمنی رانندگان و سرنشینان محافظت کند.

لوکانو L7 از تراشه‌ ۸۱۵۵ بهره می‌برد که به صورت استاندارد در تمام خودروهای لوکانو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تراشه علاوه بر افزایش قدرت تصمیم‌گیری سیستم هوشمند خودرو منجر به افزایش نرمی خودرو و همینطور بازخورد خودرو در شرایط مختلف می‌شود.

لوکانو L7

در مقایسه با ساختارهای بدنه سنتی، استفاده از ساختار cage-type در طراحی خودروی L7 باعث شده تا این خودرو، وزن سبک، استحکام بالا و متریال بهتر و ارتقا یافته تری داشته باشد. این ساختار می‌تواند؛ مانند یک "پیله فولادی" دور راننده و سرنشینان قرار گیرد و تبادل انرژی و حفاظت از سرنشینان در شرایط مختلف را به طور قابل ‌توجهی بهبود ببخشد و با رویکردی یکپارچه از بروز آسیب‌های جدی در تصادفات و نیز شرایط مختلف جاده‌ای، جلوگیری کند.

ستون سه ‌گانه در پنج ‌گانه تقویت شده، مستحکم و دولایه این خودرو تقریباً تمام قسمت خودرو را پوشش می‌دهد و ایمنی رانندگان و سرنشینان خودرو را به حداکثر می‌رساند. ساختار اسکلت این خودرو،  با ایجاد کانال‌های انتقال نیرو تقویت شده و مسیر انتقال نیرو را علمی‌تر و معقول‌تر کرده است که این امر می‌تواند تأثیرات ناشی از تصادفات و حوادث را به طور مؤثری پراکنده و کم کند و از تغییر شکل بیش از حد کابین مسافر جلوگیری کند.

علاوه بر این، خودرو لوکانو 7 دارای نسبت فولاد با مقاومت بالا بیش از ۸۰٪ با بار فشاری سقف ۵.۱۱ و سفتی پیچشی ۲۳۰۰۰ نیوتن متر بر درجه است. با دارا بودن این شاخصه می توان گفت که این خودرو می تواند نزدیک به ۸ تن فشار را بدون تغییر شکل تحمل کند. بدنه قوی این خودرو علاوه بر ایمنی، عملکرد راننده را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

ایمنی لوکانو L7

شایان ‌ذکر است که این خودرو همچنین از قاب یکپارچه کامپوزیتی استفاده می‌کند که به طور مؤثری استحکام ساختاری بدنه خودرو را در برخوردهای جزئی بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، با وجود ۱۰ ایربگ، هر راننده و سرنشین خودرو در مواقع اضطراری، از محافظت کاملی برخوردار می‌شوند.

این خودرو با دارابودن ۲۰ فناوری پیشرفته در حالت های مختلف رانندگی هوشمند، می تواند خطرات محیطی بالقوه را در حین رانندگی درک کرده و از وقوع احتمالی آن جلوگیری کند.

امکانات ایمنی این خودرو شامل شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک و اخطار برخورد از جلو است.

امکانات رفاهی لوکانو L7

امکانات رفاهی لوکانو L7 شامل سقف پانورامای برقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، نور بالای اتوماتیک، تابلوخوان، صندلی های برقی جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، دسته دنده الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، پاکسازی هوای کابین، نور پردازی کابین، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودکار بین خطوط، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو از طریق ریموت، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، جلو آمپر دیجیتال و ... است.

 

تست فنی لوکانو L7

با طراحی محصولات LUCANO و تنوع و کاربردی بودن آنها در کنار ایمنی و جذابیت قطعا کاربران در طول استفاده بلند مدت به کیفیت و قدرت این نام تجاری جدید پی خواهند برد.

از آنجایی که دو مهارت اصلی در رانندگی آفرود، سرعت و هندلینگ خودرو است، L7، به عنوان یک شاسی بلند شهری که قابلیت‌های آفرودی نیز دارد با تکیه بر تجربه شرکت مادر خود در تولید خودرو، پیشنهاد جذاب و قدرتمندی برای کاربران ایرانی در تجربه‌ی آفرود با تأکید بر سرعت و هندلینگ مناسب فراهم کرده است.

تست فنی لوکانو L7

به علت هماهنگی موتور و گیربکس، این خودرو موفق شده تا ضریب بهینگی ۹۸ درصدی را کسب کند. این عدد را زمانی که پشت فرمان L7 نشسته باشید، با تعویض دنده‌ها زیر ۰.۲ ثاینه بیشتر درک می‌کنید، به طوری که به‌هیچ وجه حس کند بودن یا گیج بودن گیربکس به شما دست نمی‌دهد.

سیستم تعلیق L7 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نگاهی به نتایج تست‌های مختلف ظرفیت این خودرو را بیش از پیش روشن می‌کند. شاسی تقویت شده این خودرو باعث شده تا این خودرو تست گوزن را با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به صورت موفق پشت سربگذارد که این رقم با رکورد خودروهای اسپرت برابری می ‌‌کند.

این خودرو گزینه‌ای جذاب برای افراد خاص‌پسند است و در مسیرهای جاده‌ای پرپیچ‌وخم، عملکرد بی‌نظیری دارد. این آفرود، با بهره‌گیری از سیستم هوشمند و اختصاصی ARDIS (سیستم هوشمند رانندگی در تمام جاده‌ها) توانسته، امکانات فنی کامل و پیشرفته‌ای را برای رفع نیازهای خارج از جاده‌ای خودرو فراهم آورد و مرزهای جدیدی از رانندگی هیجانی را پیش روی علاقه‌مندان به این نوع خودروها قرار دهد.

تست فنی لوکانو L7

با لوکانو می توانید نوع رانندگی خود را انتخاب کنید، به صورتی که ۷ گزینه برای شما در نظر گرفته شده تا در هر مسیری نهایت لذت خود را ببرید؛ این محصول با فراهم‌آوردن امکان فعال‌سازی ۷ حالت رانندگی، از جمله رانندگی در شن، برف، گل و لای و رانندگی آفرود تجربه سفری مدرن و متمایز را برای رانندگان فراهم خواهد آورد.

به‌ طورکلی، در مسیرهای شنی، وجود ماسه نرم و سست باعث افزایش مقاومت چرخ‌ها برای حرکت به سمت جلو می‌شود. تعویض دنده و چرخش نامناسب در حین رانندگی می‌تواند باعث فرورفتن و گیرکردن چرخ‌ها شود. بااین‌حال، پشتیبانی از حالت رانندگی در شن در سیستم ARDIS (سیستم مستقل فوق‌هوشمند)، باعث شده تا چهارچرخ محرک این خودرو به طور فعال درگیر شده و سیستم ضدلغزش خودرو عملکرد بهینه‌ای داشته باشد. همه این شاخصه‌ها باعث شده تا توان موتور به بهترین شکل ممکن مدیریت شود. تولید گشتاور بیشتر و عملکرد سیستم ترمز ضدلغزش و سیستم TCS باعث شده تا خودرو در برابر ماسه نرم، قدرت مانور بالاتری داشته باشد و به راننده کمک کرده، آزادانه در شن و ماسه رانندگی کند.

به لطف فاصله 200 میلی متری از سطح زمین، حالت های پاسخ دهی به زمین و سیستم استاندارد چهارچرخ متحرک، زمین های نامناسب را به راحتی طی می کند.

از نظر عملکرد آفرود، که بیشتر مهارت‌های فنی را آزمایش می‌کند، L7 همان سیستم 4WD کلاس جهانی لندرور ایووک را به کار می ‌گیرد و هر دوی آن‌ها دارای همان قابلیت 4WD هستند. با این حال، هفت حالت رانندگی L7 بهتر از پنج حالت رانندگی ایووک است و اضافه شدن دو حالت رانندگی اصلی Sand و Mud به L7 توانایی بیشتری برای انطباق با شرایط جاده می دهد.

تست فنی لوکانو L7

زاویه ورود و خروج L7 به ترتیب ۲۱ درجه و ۲۹ درجه و با عمق تا ۶۰۰ میلی متر است. از حیث شاخص‌های عملکردی، این خودرو قدرت قابل مقایسه‌ای با مدل‌های کلاسیک لوکس آفرود را دارد و جالب آنکه همه مدل‌های این سری، توانایی بالایی برای غلبه بر مشکلات پیمایشی دارند.

در کنار همه مشخصه‌های ذکر شده، در طراحی این خودرو، از سیستم ترمز هوشمند کمپانی بوش (IPB) استفاده شده است که در کنار سیستم هوشمند ARDIS می‌تواند در کمتر از ۰.۱ ثانیه، به سریع‌ترین سرعت پاسخ‌دهی در همان سطح چهارچرخ متحرک دست یابد.

لوکانو L7، با سیستم شبیه سازی قابلیت قفل دیفرانسیل، هشت مزیت اصلی در کنار یکپارچگی بالا، واکنش پذیری سریع و عدم تضعیف ترمز در گذر زمان را در دسترس رانندگان قرار خواهد داد. این خودرو با دارا بودن حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در دور موتور۳۰۰۰، گزینه‌ای جذاب برای غلبه بر چالش های رانندگی و بهبود تجربه رانندگی است.

 

جمع بندی

لوکانو L7 در یک کلاس خودرویی بسیار پرطرفدار و نسبتا شلوغ حاضر شده است و بنابراین رقبای متعددی همچون تیگو ۷ پرومکس، فونیکس اف ایکس پریمیوم، هیوندای توسان ۲۰۲۳ وارداتی، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ وارداتی، تیگو ۸ پرومکس و بسیاری دیگر از کراس اوورهایی که احتمالاً بعدها وارد بازار ایران می‌شوند، جزو رقبای اصلی لوکانو ۷ به شمار خواهند رفت.

لوکانو

با توجه به اینکه این برند جوان و نوپا می باشد اما سابقه درخشان و پرقدرت شرکت مادر را با خود همراه دارد و در ضمن یک تیم مهندسی ، طراحی و تحقیق و توسعه بین المللی با تجربیات ارزنده و موفق در برند های مطرح جهانی هدایت برند LUCANO را در دست دارند.

قیمت لوکانو L7

قیمت لوکانو L7

فعلا قیمت لوکانو L7 اعلام نشده است.