printlogo

لامبورگینی هوراکان و موتور V-۱۰ تنفس طبیعی دوست‌داشتنی آن پس از ۱۰ سال، دیگر وجود ندارد. اما اگر طرفدار دو آتیشه لامبورگینی هستید، نگران نباشید؛ یک خودروی فوق‌العاده جدید از سنت آگاتا به نمایشگاه پبل بیچ آمده که لقب جایگزین هوراکان را یدک می‌کشد.
کد خبر : 24586
تاریخ انتشار : 29 مرداد 1403 - 13:46

لامبورگینی هوراکان و موتور V-۱۰ تنفس طبیعی دوست‌داشتنی آن پس از ۱۰ سال، دیگر وجود ندارد. اما اگر طرفدار دو آتیشه لامبورگینی هستید، نگران نباشید؛ یک خودروی فوق‌العاده جدید از سنت آگاتا به نمایشگاه پبل بیچ آمده که لقب جایگزین هوراکان را یدک می‌کشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرآنلاین؛ لامبورگینی، جایگزین هوراکان را با یک سیستم پلاگین هیبریدی ۴ لیتری V-۸ با دو توربوشارژر همراه با سه موتور الکتریکی عرضه کرده است. مجموع قدرت تولیدی این سوپر اسپرت ۹۲۰ اسب بخار است و تنها ۲٫۷ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. لامبورگینی موتور V-۸ جدید خود را از ابتدا ساخته است. این موتور می‌تواند تا ۱۰ هزار دور در دقیقه بچرخد.


سه موتور الکتریکی به پیشرانه V-۸ می‌پیوندند. لامبورگینی یک موتور برقی را بین موتور بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه در عقب نصب کرده است. این موتور الکتریکی به‌تنهایی تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. دو موتور برقی دیگر که در محور جلو قرار دارند، چرخ های جلو را به حرکت در می‌آورند و هر کدام ۸۲ اسب بخار قدرت دارند. این لامبوی جدید تمام چرخ محرک است.


بسته باتری این خودرو دارای ظرفیت ۳.۸ کیلووات ساعت است. باتری‌های تمراریو را می‌توان به دو روش شارژ کرد؛ روش اول اتصال آن به یک درگاه شارژ AC با حداکثر ۷ کیلووات برق است که باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ می‌کند. روش دوم نیز از طریق ترمز احیاکننده یا مستقیماً از پیشرانه V-۸ است که در کمتر از ۶ دقیقه می‌توان باتری‌ها را شارژ کرد.


از نظر بصری، تمراریو ترکیبی از رووئلتو و هوراکان است. چراغ‌های جلو بخش کوچکی از هر گوشه کاپوت را اشغال می‌کنند و باریک‌تر از هوراکان هستند. چراغ‌های LED شش‌ضلعی درست زیر آن‌ها در هر طرف سپر جلو قرار دارند. تمراریو دارای رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی فورج کاری شده یا فیبر کربنی است.


در زیر پوسته این سوپر اسپرت یک شاسی سبک جدید قرار دارد. به‌جای ساختار ترکیبی آلومینیوم و فیبر کربن هوراکان، شاسی تمراریو کاملاً آلومینیومی است که به کاهش وزن کمک می‌کند.
در داخل، تمراریو دارای کابینی پر از عناصر شش‌ضلعی است. فضای سر نسبت به هوراکان ۱٫۳ اینچ و فضای پا تا ۱٫۸ اینچ بهبود می‌یابد. یک صفحه‌نمایش لمسی عمودی ۸٫۴ اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته است، در حالی که راننده به یک نمایشگر کیلومتر شمار ۱۲٫۳ اینچی دسترسی دارد و سرنشین شاگرد نیز یک صفحه‌نمایش لمسی کوچک‌تر ۹٫۱ اینچی در اختیار دارد.
چیزی که هنوز نمی‌دانیم این است که لامبورگینی تمراریو چقدر قیمت دارد. هوراکان ایوو با قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار دلار در ایالات‌متحده عرضه شد، بنابراین قیمت تمراریو احتمالاً حدود ۴۰۰ هزار دلار یا حتی ۵۰۰ هزار دلار باشد.