printlogo

پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر واردات محصولات برند مزدا توسط شرکت آفتاب خودرو، شرایطی فراهم شد تا با اولین نمونه وارداتی مزدا CX-50 ویژه جانبازان در تهران ملاقات کنیم.
کد خبر : 24570
تاریخ انتشار : 27 مرداد 1403 - 13:48

«خبرماشین» - پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر واردات محصولات برند مزدا توسط شرکت آفتاب خودرو، شرایطی فراهم شد تا با اولین نمونه وارداتی مزدا CX-50 ویژه جانبازان در تهران ملاقات کنیم.

مزدا CX-50 یک خودرو کاملاً جدید است که توسط این شرکت برای بازار جهانی طراحی شده است. این خودرو ظاهری شیک و تهاجمی دارد که با زبان طراحی Kodo شرکت مطابقت دارد .همچنین دارای کابین با کیفیت بالا و طیف وسیعی از ویژگی‌های فنی است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای خریداران تبدیل می‌کند. این خودرو که بر اساس پلتفرم مزدا CX-5 ساخته شده، از مشخصات فنی مشابهی برخوردار است، اما با ظاهری جذاب‌تر، سیستم چهار چرخ متحرک و روف رگ برای حمل وسایل، خود را از سایر محصولات مزدا متمایز می‌کند.

 

طراحی ظاهری مزدا  CX-50

مزدا CX-50 دارای ظاهری جسورانه و عضلانی است که با جلوپنجره مشبک بزرگ، چراغ‌های جلوی LED باریک و خطوط بدنه‌ای تیز مشخص می‌شود. این خودرو همچنین دارای فاصله از زمین بلندتر از CX-5 است که به آن ظاهری قوی‌تر و توانمندتری می‌دهد.

مزدا  CX-50

این خودرو نسبت به CX-5 گلگیرهای بزرگ‌ تر با چراغ‌های پلاستیکی با جزئیات بیشتر دارد. جلوپنجره گودی‌های عمیق‌تری دارد که به رنگ مشکی براق در دسترس هستند.

مزدا CX50 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۸۵، ۱۹۲۰ و ۱۶۳۸ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۸۱۵ میلی متر است.

در قسمت عقب، چراغ‌های LED با طراحی خاص مزدا، همراه با سپر عقب قوی و اگزوزهای دوگانه، ظاهری اسپرت و در عین حال کاربردی به CX-50 بخشیده‌اند. دریچه اگزوز دوگانه نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه نشان‌دهنده قدرت موتور خودرو نیز هست.

در نمای کناری، اطراف گلگیرها و پایین درها، زه پلاستیکی با رنگ مشکی به‌کار رفته است که چهره خودرو را کمی خارج جاده ای به مخاطب نشان دهد و ارتفاع شیشه ها نیز کوتاه است.

 

در همین رابطه بخوانید:

مزدا ۳ پریمیوم ادیشن وارداتی چه مشخصاتی دارد؟

 

فضای داخلی مزدا  CX-50

فضای داخلی مزدا CX-50 شیک و کاربردی است. مواد با کیفیت بالا در سراسر کابین استفاده شده است و طراحی کلی مینیمالیستی و بدون درهم ریختگی است. صندلی‌های جلو راحت هستند و فضای کافی برای سر و پا در جلو و عقب وجود دارد.

فضای داخلی مزدا  CX-50

طراحی داخلی مانند داشبورد مینیمال، دریچه‌های بزرگ هوای مخفی و تاکید روی قسمت صفحه ابزار یادآور مدل‌های قبلی مزدا است.

صندلی های در مزدا CX-50 دارای طرح تودوزی منحصر به فرد و بسیار جذابی هستند که نمونه آن در هیچ یک از محصولات کنونی این شرکت دیده نمی شود. مزدا همچنین فضای بار این خودرو را نیز بروزرسانی کرده تا افرادی که قصد طبیعت گردی و بیراهه نوردی را با این خودرو دارند به سادگی بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را در این قسمت قرار دهند.

 

مشخصات فنی مزدا  CX-50

مزدا CX-50 طیف وسیعی از ویژگی‌های فنی را ارائه می‌دهد، از جمله یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبرید که 178 اسب بخار قدرت و 221 نیوتون متر گشتاور دارد. همچنین یک موتور توربوشارژ 2.5 لیتری چهار سیلندر با 220 اسب بخار قدرت نیز به صورت اختیاری ارائه می‌شود. هر دو موتور با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته همراه هستند.

همچنین شنیده ها حاکی از این موضوع است که شرکت آفتاب خودرو قصد دارد در صورت امکان نسخه ۲ لیتری این خودرو را نیز با آپشن های کمتر به صورت عادی وارد بازار نماید تا عموم مردم امکان خرید آن را داشته باشند. این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری قادر به تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است و یک گیربکس ۶ سرعته AT هم وظیفه انتقال قدرت در این مدل را برعهده دارد.

این خودرو با مجموعه‌ای از تجهیزات استاندارد شامل Android Auto بی‌سیم و Apple CarPlay، سیستم صوتی با هشت بلندگو، استارت دکمه‌ای و مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی مانند نظارت بر نقاط کور ارائه می‌شود. هشدار خروج از زمین، هشدار ترافیک متقابل عقب و کمک حفظ خطوط از دیگر ویژگی های این خودرو به شمار می آید.

مزدا برای CX-50 حالت های رانندگی از پیش تعیین شده نرمال، اسپرت و آفرود را تدارک دیده؛ ولی به وسیله همان سیستم Mi-Drive می توان تنظیمات خودرو را برای یدک کشی و سایر حالت های رانندگی نیز تغییر داد.

CX-50 از سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب بهره می‌برد که تعادل خوبی بین راحتی سواری و عملکرد را فراهم می‌کند. سیستم فرمان برقی نیز پاسخگویی مناسبی را ارائه می‌دهد.

 

جمع بندی

مزدا CX-50 یک کراس اوور  جدید جذاب با ظاهری شیک، فضای داخلی با کیفیت بالا و طیف وسیعی از ویژگی‌ها است. این خودرو مطمئناً مورد توجه خریداران در بخش شاسی بلندهای میان سایز قرار خواهد گرفت.

اگر به دنبال یک کراس اوور میان سایز با ظاهری شیک، فضای داخلی با کیفیت بالا و ویژگی‌های فنی فراوان هستید، مزدا CX-50 گزینه مناسبی برای شماست.