printlogo

پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر واردات محصولات برند مزدا توسط شرکت آفتاب خودرو، شرایطی فراهم شد تا با اولین نمونه وارداتی این برند یعنی مزدا 3 پریمیوم ادیشن در تهران ملاقات کنیم.
کد خبر : 24549
تاریخ انتشار : 20 مرداد 1403 - 13:48

«خبرماشین» - پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر واردات محصولات برند مزدا توسط شرکت آفتاب خودرو، شرایطی فراهم شد تا با اولین نمونه وارداتی این برند یعنی مزدا 3 پریمیوم ادیشن در تهران ملاقات کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ مزدا ۳ اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و در بازار ژاپن و چین با نام اکسلا نیز شناخته می شود. این خودرو در کلاس بدنه سدان و همینطور هاچ بک ۵ درب روانه بازار شده است. نسل اول مزدا ۳ از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، نسل دوم از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳، نسل سوم از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ و نسل چهارم از ۲۰۱۹ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

طبق اعلام آفتاب خودرو، در فاز اول عرضه، دو مدل مزدا 3 و مزدا CX30 در دستور کار قرار گرفته‌اند. برنامه‌ریزی شده است که اولین عرضه با تیراژ 400 دستگاه و احتمالاً با مدل 2024 در اواخر شهریور ماه سال جاری انجام شود. این شرکت برای سال اول فعالیت خود تعیین کرده و قصد دارد نزدیک به 3000 دستگاه مزدا را وارد بازار ایران کند.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ که قرار است به صورت وارداتی عرضه شود، یک خودروی سدان کامپکت اسپرت است که همچنان با ظاهری زیبا و عملکرد چابک، توجه علاقه‌مندان به رانندگی را به خود جلب می‌کند.

طراحی مزدا 3 پریمیوم ادیشن

طراحی مزدا 3 پریمیوم ادیشن

مزدا ۳ در جدیدترین نسل و مدل خود همچنان یکی از زیباترین سدان های فعال در بازار جهانی محسوب می شود. طراحی متفاوت و حجیم این خودرو که کمترین میزان وابستگی را به خطوط و ایجاد تفاوت سطح در بدنه دارد، موجب شده تا بتوان آن را یک محصول متفاوت در نظر گرفت.

طراحی مزدا 3

در قسمت دماغه نیز طراحان ژاپنی به خوبی موفق شده اند تا یک امضا اختصاصی برای مزدا برجای بگذارند. عناصر کرومی نیز بر زیبایی و افزایش حس لوکس محصول کاملا اثر گذار بوده است.

مزدا 3 پریمیوم ادیشن

طراحی نمای عقب و نقطه اوج آن یعنی چراغ های اصلی جز بهترین ها هستند. این چراغ ها گرافیک داخلی فوق العاده ای دارند و هماهنگی کاملی را با چراغ های اصلی جلو به نمایش گذاشته اند.

چراغ مزدا 3

مزدا ۳

مزدا ۳ آفتاب خودرواین سدان دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۶۰، ۲۰۲۸ (با احتساب آینه‌ها) و ۱۴۰۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۷۲۵ میلی‌متر است. حجم صندوق این خودرو ۴۵۰ لیتر اعلام شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

مزدا CX-۵۰ وارداتی آفتاب خودرو ویژه جانبازان چه مشخصاتی دارد؟

 

داخل مزدا 3 پریمیوم ادیشن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ برای پوشش قسمت های مختلف و صندلی ها از چرم استفاده شده است؛ در بخش کابین نیز سبک طراحی بسیار جذابی را می‌بینیم که تا حدی راننده‌محور است و به قرینگی نیز پایبند نیست.

داخل مزدا 3 پریمیوم ادیشن

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی مزدا ۳ وارداتی می‌توان به مانیتور، تهویه اتومات دوکاناله، اپل کارپلی و اندروید اتو، رادار اختصاصی مزدا،‌ سیستم کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل، تریم چرمی، ترمز پارک برقی، شیفتر روی فرمان، شارژر وایرلس، آینه الکتروکرومیک، ۶ اسپیکر، ورود و استارت بدون کلیدرادار نقطه کور، رادار هشدار ترافیک رو به ‌رو اشاره کرد.

مواد باکیفیت در سراسر کابین به کار رفته است و طراحی داشبورد به گونه‌ ای است که احساس راحتی و تمرکز را به راننده القا می‌کند. صندلی‌های جلو به خوبی شکل داده شده‌ اند و از طرف دیگر، فضای کافی برای سرنشینان عقب نیز وجود دارد.

 

ایمنی مزدا 3 پریمیوم ادیشن

در بخش ایمنی می توان به رادار نقطه کور، اخطار برخورد از جلو، سیستم پایش وضعیت و خستگی راننده، رادار خط خوان، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، اندروید اتو، اپل کارپلی، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، دستیار هوشمند سرعت (ISA)، رادار تابلو خوان، سیستم تهویه خودکار، ترمز پارک برقی، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس، سیستم صوتی حرفه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و… اشاره کنیم.

 

پیشرانه مزدا 3 مدل 2024

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم به همراه فناوی SKYACTIV است که می تواند ۱۸۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۴۰,۴ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو روانه کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ مزدا ۳ PREMIUM EDITION قادر است در مدت زمانی کمتر از ۹ ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و نهایت سرعت آن ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت است.

موتور مزدا 3 وارادتی از سری اسکای اکتیو X مزدا به شمار می‌رود؛ این موتور جدید دارای ترکیبی از بهترین ویژگی های موتورهای معمولی SkyActiv-G و SkyActiv-D خواهد بود.

سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این سدان جذاب از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب این خودرو، شاهد استفاده از سیستم توییست بیم هستیم.

 

قیمت مزدا 3 مدل 2024

پیش بینی می شود که مزدا ۳ با قیمت ۲ میلیارد و ۴۰۰ تا ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ایران عرضه شود و در حال حاضر در میان سدان ها وارداتی ژاپنی و اروپایی و حتی کره ای، خودرو هایی نظیر؛ تویوتا کرولا، تویوتا لوین، اشکودا سوپرب، سیلفی مکس ادیشن، کیا K5 و… اشاره کرد. البته اگر بخواهیم در میان سدان های چینی رقیبی برای مزدا ۳ در نظر بگیریم می توانیم به آریزو ۸ و هونگچی H5 اشاره کنیم.