printlogo

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد به عنوان قدیمی ترین گردهمایی خودرویی کشور، از تاریخ ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر : 24514
تاریخ انتشار : 6 مرداد 1403 - 17:10

«خبرماشین» - بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد به عنوان قدیمی ترین گردهمایی خودرویی کشور، از تاریخ ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ مدیرعامل مجموعه نمایشگاه های بین المللی مشهد در یک نشست خبری با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاهی ایده تجارت هرمس، مجری برگزار کننده این رویداد و اصحاب رسانه، ضمن اعلام خبر بالا از حضور حداکثری واردکنندگان و تولیدکنندگان در این رویداد خبر داد.

فرزین سلطانی در خصوص این مجموعه گفت: شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد، از سال ۱۳۷۲ تأسیس شده و از سال ۷۷ با هدف توسعه صنعت نمایشگاهی کشور و تسهیل تبادلات تجاری در منطقه به بهره ‌برداری رسیده است. این نمایشگاه، که همواره نقش مؤثری و به سزایی در صنعت خودروهای سواری و تجاری در کشور داشته، در یک مساحت نمایشگاهی ۵۵۰ هزار مترمربعی، فضای حدود ۳۰ هزار متری مسقف و ۲۵۰ هزار متری فضای باز را برای برگزاری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. این مرکز در سال میزبان بیش از ۶۰ نمایشگاه مختلف است و به‌صورت میانگین بیش از یک‌میلیون نفر در طول سال از این مرکز دیدن می‌کنند.

وی افزود: در سال‌ های گذشته به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، مهم ترین رویداد خودرویی کشور بودیم و تاکنون بیست و سه نمایشگاه خودرو در مشهد برگزار شده که در آخرین دوره آن ۲۳ شرکت خودروساز در این نمایشگاه حضور داشتند و ۴۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند.

نمایشگاه خودرو مشهد

همچنین محمد مهدی اسدی مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس در این نشست خبری گفت: نمایشگاه خودرو بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو در یکی از شلوغ‌ ترین سال‌های خودرویی کشور و با حضور برندهای مختلف وارداتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه طولانی و پربار در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو در سراسر کشور این دوره نیز نمایشگاه پرباری را برای حضور خودروسازان کشور تدارک دیده است و در این نمایشگاه میزبان واردکنندگان، تولیدکنندگان خودرو و مجموعه های وابسته در کشور خواهیم بود.

نمایشگاه خودرو مشهد

در ادامه این نشست خبری علیرضا عاجزی، مجری برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه خودرو مشهد به ‌دلیل جایگاه استراتژیک استان خراسان و شهر مشهد از اهمیت ویژه‌ای بین فعالان این حوزه برخوردار است و این امر نمایشگاه مشهد را پس ‌از نمایشگاه خودرو تهران، به‌ عنوان دومین نمایشگاه بزرگ و کاربردی خودرو و صنایع مرتبط به صنعت خودرو ایران و جهان، شناسانده است.

وی افزود: با توجه به سوابق دوره های قبل پیش بینی می شود امسال نیز استقبال خیلی خوبی از این رویداد شود؛ به همین دلیل می‌خواهیم با فراهم کردن تنوع برندی، میزبان خوبی برای علاقمندان صنعت خودرو باشیم.

عاجزی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه نمایشگاه خودرو مشهد در کشور برنامه های جانبی خوبی را برای بازدیدکنندگان خواهیم داشت. تست درایو خودرو، رونمایی از خودروهای جدید و برگزاری سمینارهای تخصصی از برنامه های جانبی بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد خواهد بود.

استان خراسان رضوی، با داشتن اولین سایت تولیدی خودرو در کشور که هر سه مرحله اصلی تولید یک خودرو را یکجا امکان‌پذیر کرده و دارای استعدادها و ظرفیت‌های بالا در تولید قطعات خودرو است. به همین دلیل، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های قطعه‌سازی ایران، نقش بسزایی در تولید خودرو دارد. تجمیع بخش بزرگی از زنجیره تأمین و تولید خودرو در خراسان رضوی، نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد را به یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی کشور و دارای اهمیت ویژه برای خودروسازان در سال‌های اخیر تبدیل کرده است.

بیست و چهاریمن دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد از 28 تا 31 شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر مقدس مشهد برگزار می شود و پذیرای عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.