printlogo

در پی اعلام خبر تصویب آئین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان در جلسه امروز دولت، قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار کاهش یافت؛ تویوتا کرولا، هیوندای توسان، اکسنت، کونا و کیا سونت برخی خودروهای وارداتی بودند که پس از اعلام این خبر با کاهش قیمت در بازار روبرو شدند.
کد خبر : 24476
تاریخ انتشار : 27 تیر 1403 - 15:16

«خبرماشین» - در پی اعلام خبر تصویب آئین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان در جلسه امروز دولت، قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار کاهش یافت؛ تویوتا کرولا، هیوندای توسان، اکسنت، کونا و کیا سونت برخی خودروهای وارداتی بودند که پس از اعلام این خبر با کاهش قیمت در بازار روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: جلسه امروز هیات وزیران به ریاست مخبر تشکیل شد. مصوبه مهم جلسات اخیر هیات دولت آخرین گام در مقابله با انحصار خودروسازی بود و آخرین گام در امتداد برنامه‌ای است که از پیش در دولت تدوین شده بود و مرحله به مرحله پیش می رفت.

وی تصریح کرد: بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، این امر اتفاق افتاد و خودروهای برقی، آمبولانس و غیره تاکنون وارد شده است و با آیین‌نامه اخیر، واردات خودرو به‌شرطی که سال ساخت آن از 2019 به بالا بوده و استانداردهای مدنظر را داشته باشد برای همه ایرانیان مجاز شد صرفاً فقط اشخاص حقوقی این امکان را نخواهند داشت و همه ایرانیان می‌توانند این واردات را انجام دهند.

سخنگوی دولت ادامه داد: مجوز این مصوبه نیز از مجلس گرفته شده است؛ این کار به زدوده شدن انحصار در صنعت خودرو کمک می‌کند. منابع و روش‌های تأمین ارز باید به تأیید بانک مرکزی برسد.