فراری از جدیدترین خودروی خود که ترکیبی از سنت و مدرنیته است، رونمایی کرد. این ترکیب خاص و منحصربهفرد فراری در هیچ جایی بهاندازه جدیدترین خودروی آن، یعنی ۱۲Cilndri، جانشین ۸۱۲ سوپرفست مشهود نیست. همانطور که از نام آن پیداست، همه چیز مربوط به موتور ۱۲ سیلندر فراری است.
پیشرانه ۶.۵ لیتری این خودرو، آخرین تکامل فراری F۱۴۰ V-۱۲ است که برای اولینبار دو دهه پیش در مدل انزو استفاده شد. این پیشرانه ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۷ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. در حالی که هیچ موتور برقی وجود ندارد، فراری موفق شده که تمام استانداردهای آلایندگی مربوطه را رعایت کند.
همراه با موتور، یک گیربکس هشتسرعته دوکلاچه در عقب وجود دارد که نوید تعویض دنده ۳۰ درصد سریعتر از گیربکس ۸۱۲ را میدهد. با توجه به اینکه ۸۱۲ یکی از خودروهایی بود که سریعترین دنده را در جادهها تغییر میداد، این بهبود باید فوقالعاده باشد. تغییر به سمت لاستیکهای ۲۱ اینچی به طور مؤثر ضریب دنده را ۵.۰ درصد کوتاه و به شتاب بهتر کمک میکند. این فراری شتاب صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه و همچنین شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۹ ثانیه انجام میدهد. نسخه اسپایدر آن بسیار کندتر بوده و شتاب آن به ترتیب ۲.۹۵ ثانیه و ۸.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت برای هر دو مدل تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرآنلاین، از نظر اندازه، ۱۲ Cilindri کمی بزرگتر از ۸۱۲ سوپرفست است، اگرچه فاصله بین دو محور آن یک اینچ کوتاهتر است. طراحی ۱۲Cilndri مشابه چیزی است که در روما وجود داشت. پنل مشکی جلوی کاپوت و بین چراغها، به پنل موجود در نمونههای اولیه GTB/۴ ۳۶۵ دیتونا اشاره دارد. در واقع، همه چیز کاملاً شبیه دیتونا است.
در داخل، فرمان سنتی فراری را میبینید که با کنترلرها پوشانده شده است، اما برخلاف بسیاری از مدلهای جدید این برند، یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی وجود دارد. در غیر این صورت، کابین با چیزی که در پوروسانگوئه دیدهایم، به غیر از صندلیهای عقب چندان متفاوت نیست.
همانطور که انتظار میرود، ۱۲Cilindri از جدیدترین سیستمهای کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری، از جمله کنترل لغزش جانبی ۸ بهره میبرد که برای تخمین سریعتر سطح چسبندگی تایرها طراحی شده است. همچنین سیستم فرمانپذیری چهار چرخ مستقل هوشمندانهای وجود دارد که میتواند تایرهای عقب را در جهت مخالف یکدیگر هدایت کند.
فراری فقط وزن خشک این خودرو را اعلام کرده و نسخه کوپه ۱۵۶۸ کیلوگرم و اسپایدر ۱۶۱۹ کیلوگرم وزن دارد. فراری همچنین میگوید که ۱۲Cilndri حدود ۱۵ درصد مستحکمتر از ۸۱۲ است. همانطور که انتظار میرفت، این فراری V-۱۲ ارزان نخواهد بود. ۱۲Cilindri برای مدل کوپه ۴۲۳ هزار دلار و برای کانورتیبل ۴۶۶ هزار دلار قیمت تعیین کرده است.