printlogo

بی ‌وای‌ دی چین با پشت سر گذاشتن تسلا به عنوان محبوب‌ترین سازنده خودروهای برقی در جهان شناخته شد.
کد خبر : 23808
تاریخ انتشار : 6 دی 1402 - 12:21

بی ‌وای‌ دی چین با پشت سر گذاشتن تسلا به عنوان محبوب‌ترین سازنده خودروهای برقی در جهان شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایسنا، این خودروساز در حال پیشی گرفتن از تسلا به عنوان رهبر جدید جهانی در فروش خودروهای تمام الکتریکی است. هنگامی که این اتفاق بیفتد که احتمالاً در سه ماهه جاری است، نقطه عطف نمادینی برای بازار خودروهای برقی و تأیید بیشتر نفوذ رو به رشد چین در صنعت جهانی خودرو خواهد بود.

شرکت خودروسازی چندملیتی چینی بی‌وای‌دی به عنوان محبوب‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان پیشی تسلا را به دست گرفته است و تغییر قابل‌توجهی را در چشم‌انداز جهانی خودرو نشان می‌دهد.

در حالی که غول‌های معتبری مانند تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز مدت‌هاست که بر بخش خودرو تسلط دارند، شرکت‌های چینی مانند بی‌وای‌دی و سایک موتور در حال برداشتن گام‌های مهمی هستند.

چین به عنوان یک بازیگر قدرتمند ظاهر شده است و رقیب ژاپن در صادرات جهانی خودروهای سواری است. چین پس از جهش از ایالات‌متحده، کره جنوبی و آلمان در چند سال گذشته، اکنون با ژاپن برای پیشروی جهانی در صادرات خودروهای سواری رقابت می‌کند. حدود ۱.۳ میلیون از ۳.۶ میلیون وسیله نقلیه ارسال شده از چین تا اکتبر سال جاری، الکتریکی بودند.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که بی‌وای‌دی زودتر از موعد آماده شده بود تا از انتظارات پیشی بگیرد و دیگر بازیگران صنعت را وادار کرد تا به عقب بروند. تغییر در سلسله مراتب فروش خودروهای برقی منعکس کننده رقابت در حال تکامل بین ایلان ماسک تسلا و وانگ چوان‌فو، بنیانگذار بی‌وای‌دی است.  ماسک نگرانی‌های خود را در مورد مقرون به صرفه بودن به دلیل نرخ بهره بالا برای مصرف کنندگان ابراز کرد، در حالی که وانگ موضع تهاجمی اتخاذ کرده است.

بی‌وای‌دی در مقایسه با ارزان‌ترین سدان مدل ۳ تسلا در چین، چندین مدل با تیراژ بالا را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر ارائه می‌کند. در حالی که بی‌وای‌دی همچنان به پیشی گرفتن از تسلا و سایر برندهای داخلی ادامه می‌دهد، تکرار این موفقیت در خارج از کشور چالش‌هایی را به همراه دارد.

طبق گزارش بلومبرگ، به نظر می‌رسد اروپا آماده پیوستن به ایالات‌متحده در تحریم واردات خودروهای چینی با تعرفه‌های بالاتر برای محافظت از هزاران شغل تولیدی است. بازارهای خودروهای برقی سایر کشورها هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و تقریباً به همان اندازه سودآور نیستند.