کرایسلر با رشد فروش در 55 ماه پیاپی، ورشکستگی سال 2009 را پشت سر گذاشته و در حال تبدیل شدن به خودروسازی با سریعترین نرخ رشد در آمریکاست.
به گفته تحلیلگران کلی بلو بروک، خودروی 300 جدید فیات کرایسلر اتوموبیل در نمایشگاه امسال لس آنجلس باید با توروس فورد موتور، شورولت ایمپالای جنرال موتورز و آوالون تویوتا رقابت کند و با وجود اینکه پتانسیل رشد زیادی در این بخش دیده نمیشود اما وجود 300 مهم است زیرا یک سدان بزرگ پروفایل برند را کامل میکند.
بر اساس گزارش اوتودیتا کورپ، فروش کرایسلر از ابتدای سال جاری میلادی تا اکتبر 15 درصد افزایش داشته که بیشتر از هر خودروساز دیگری بجز میتسوبیشی موتورز و سوبارو بوده است. با اینهمه خودروهای سدان بزرگ تنها سه درصد از فروش خودروهای سبک آمریکا در این مدت را تشکیل دادند، در مقابل سهم شاسی بلندهای کامپکت و کراس اوورها در این بازار از هفت به 11 درصد رشد کرد.
فروش مدل کنونی 300 که از قیمت 31 هزار و 395 دلار آغاز میشود، سال گذشته 18 درصد کاهش یافت و از ابتدای سال 2014 تاکنون 8.6 درصد کاهش داشته و به 44 هزار و 519 دستگاه رسیده است.
خودروهای سدان بزرگتر اگرچه پرفروش نیستند اما گرانتر بوده و معمولا سودآورتر هستند. از این رو چنین خودرویی به فیات کرایسلر اتوموبیل که در نظر دارد با افزایش فروش در آمریکای شمالی، کسادی بازار در اروپا را جبران کند کمک میکند حاشیه سود خود را بهبود ببخشد.
ال گاردنر، رییس کرایسلر در کنفرانس مطبوعاتی ماه اکتبر پیش از نمایشگاه خودروی لس آنجلس اظهار کرد 300، «استاندارد طلایی» کرایسلر است.
خودروی مدرن 300 که در سال 2005 معرفی شد، بر مبنای E-Class مرسدس ساخته شد زیرا در آن زمان کرایسلر تحت کنترل شرکت دایملر کرایسلر بود. با اینهمه کرایسلر در سال 2011 این خودرو را بهروز کرد و بیشتر آنچه از سوی آلمانیها به آن اضافه شده بود را تعویض کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، حتی اگر مصرف کنندگان از مدل بهسازی شده جدید 300 استقبال کنند با اینهمه 300 احتمالا به اوج فروش یک دهه قبل بازنخواهد گشت.
منبع: ایسنا