محمد جعفری اظهار کرد: هم اکنون سازمانهای مختلف بر عملکرد واردکنندگان خودرو نظارت میکنند.
وی با بیان اینکه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت از جمله این سازمانها هستند، خاطرنشان کرد: با این حال به نظر میرسد که این نظارتها باید متمرکزتر شده و افزایش یابد.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: مشکل اصلی بازار خودروی ایران انحصاری بودن آن است به گونهای که مصرفکنندگان قدرت انتخابی نداشته و مجبورند در میان تعداد محدود محصولات عرضه شده، خودروی مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی افزود: علاوه بر آن انحصاری بودن بازار موجب شده که هم تولیدکنندگان هم واردکنندگان محصولات خود را به قیمت دلخواه و نه الزاما رقابتی، عرضه کنند و این موضوع تضییع حقوق مصرفکنندگان را بدنبال داشته است.
جعفری با بیان اینکه ساماندهی بازار خودرو نیازمند دو اقدام کوتاه مدت و بلند مدت است خاطرنشان کرد: در این زمینه ابتدا باید نظارتها بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو تشدید شود و در کنار آن راهکار بلند مدتی برای خروجم بازار خودرو از انحصار و رقابتی شدن آن اندیشیده شود.
منبع: ایسنا