به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خودروپلاس، روز گذشته فرصتی دست داد تا در حاشیه فستیوال فروش پرشیا خودرو با عقیل مصطفایی مدیر فروش شرکت پرشیا خودرو در خصوص فروش و خدمات پس از فروش این شرکت و اهداف کلی این مجموعه در این خصوص به مصاحبه بپردازیم :
جناب مصطفایی بعنوان سوال نخست، هدف و برنامه پرشیا خودرو در زمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب ام و در مقابل مشتریان چیست؟
در شرکت معظم ب ام و استراتژی های فراوانی برای تداوم و گسترش فعالیت ها وجود دارد که از جمله آنها در حوزه فروش و ارائه خدمات پس از فروش وجود دارد که اصلی ترین آن ها که اتفاقا در شعار اصلی این شرکت نیز مشخص است، نهایت لذت رانندگی با ب ام و است. وقتی بحث لذت بردن به میان می آید، موضوع تنها به خود خودرو و استانداردها و دینامیک رانندگی محدود نمی شود بلکه این مفهوم پایداری و مسئولیت پذیری (Sustainability and Responsibility) است که پایداری بعنوان یک مفهوم اساس در زندگی این لذت را تکمیل می کند و ب ام و تلاش می کند با حفظ منابع شرکتی کاملا” پایدار باشد.
برای گروه بی ام و ، نهایت لذت رانندگی بسیار فراتر از تحرک و هیجان است لذا با یک استراتژی کاملا” جدید و سازگار با محیط خود را آماده ورود به آینده نموده تا با بهره وری در حوزه انرژی فصل جدیدی را ایجاد نماید.
ما در شرکت پرشیا خودرو تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا برای تغییرات بزرگ آماده باشیم و بعنوان یک شرکت برتر، آرمان مان این است که در این راه با استراتژی ارائه خدمات منحصر به فرد و فاخر (Premium) به مشتریان مان راه را برای نائل آمدن به پایداری با دوام هموار سازیم.
و وقتی مشتری احساس کند که بعد از خرید خودرو می تواند خدمات و سرویس های جانبی را از یک مرکز رسمی و با استانداردهای بینالمللی دریافت کند، خیالش از بابت خرید راحت می شود و می تواند با کیفیت بیشتری از خودرو خریداری شده لذت ببرد که این فراتر از حد انتظار مشتری در دوران تحریم ها می باشد.
پرشیا خودرو نیز در امتداد سیاست گذاری ها و استراتژی های شرکت ب ام و مسیری را برای ارائه هر چه بهتر خدمات برای مشتریان و خانواده هایشان باز کرده است و این امکان را فراهم شده تا مشتریان بتوانند با مراجعه به دفتر مرکزی و کلیه شبکه نمایندگی های سراسر کشور، تمامی خدمات از قبیل خرید، سرویس های دوره ای و موارد دیگری مانند خرید اکسسوری و لایف استایل، اکتان بوسترها، خدمات امداد و سرویس در محل خودرو، خرید قطعات یدکی اصلی و سایر خدمات را به شکلی فاخر و درخور توجه خریداری کنند. دلیل اصلی نگاه به خانواده در این طرح، تکمیل همان استراتژی لذت بردن از سواری خودرو است. وقتی خریدار این خودرو مطمئن باشد که به واسطه حضور شرکت در کنار خود می تواند خودرویی را که از همه نظر کارشناسی شده را خریداری کند و بعد از خرید بر روی تمامی موارد خودرو از موتور و بدنه گرفته تا حتی آپدیت های نرم افزاری ای سی یو و نقشه خودرو، خدمات دریافت کند، احساس امنیت بیشتری برای خود و خانواده اش ایجاد خواهد شد. وقتی قطعه اصلی که در مجموعه پرشیا خودرو، گارانتی بر روی آن ارائه می شود بر روی خودرو مراجعه کننده نصب می شود، اطمینان از این خرید باعث لذت بردن بیشتر از سوار شدن بر آن خودرو خواهد شد. همان طور که می دانید شرکت پرشیا خودرو از سال ۲۰۱۷ که تحریم های اقتصادی بر علیه ایران آغاز شد با وارد شدن به مقوله خرید و فروش خودروهای کار کرده مسیر جدیدی را برای ارائه خدمت به خریداران این برند نام آشنا ایجاد کرده است. نظر به اینکه قیمت محصولات ب ام و در ایران بالاتر از میانگین محصولات دیگر در بازار است، عموما خریداران علاوه بر تمایل به خرید یک خودروی خوب، تلاش می کنند وسیله ای را برای سرمایه گذاری خریداری کنند. به همین دلیل بحث ارائه خدمات وگارانتی برای سالم نگه داشتن این خودروها برایشان بسیار مهم است. دلیل اینکه بسیاری از مشتریان محصولات ب ام و را به محصولات برند های پریمیوم و لاکچری مشابه موجود در ایران ترجیح می دهند دقیقا همین موضوع ارائه خدمات است. نمایندگی های پرشیا خودرو نه تنها در تهران بلکه در تمامی کلان شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و کرج و همچنین در سایر شهرهای اصلی و بزرگ مانند اهواز، کرمان، یزد، ارومیه، بوشهر، رشت، ساری، بابل و زنجان در حال فعالیت هستند، علاوه بر این ها شرکت پرشیا خودرو با ارائه خدمات هومسرویس و آفیسسرویس می تواند خدماتی از قبیل تعویض روغن و فیلتر ها و همچنین تعمیرات ساده را در محل زندگی یا کار به مشتریان ارائه دهد. ارائه سرویس و خدمات متفاوت باعث می شود تا سطح خدمات بیش از حد انتظار مشتری باشد و مصرف کنندگان با طیب خاطر از محصول مرود علاقه شان استفاده کنند و ما را در کنار خود ببینند.
چرا مشتریان باید برای خرید خودروهای ب ام و و مینی به پرشیا خودرو مراجعه کنند؟
بازار سنتی بزرگ مبنا و مرجع خرید و فروش خودرو در ایران به حساب می آید ولی تفاوت معنا دار فعالیت پرشیا خودرو در حوزه ی خرید و فروش خودروهای کالرکرده نسبت به این بازار خدماتی است که پیش از خرید و فروش به مشتریان ارائه می شود که در بازار سنتی امکان ارائه آن وجود ندارد. به عنوان مثال بر اساس آنچه که در اثر تجربه پرشیا خودرو اعلام شده، از هر ۵ خودرویی که برای خرید و فروش به این مجموعه مراجعه می کنند یکی از آن ها کیلومترشان دست کاری شده است. در این مرکز به واسطه بهره گیری از تیم حرفه ای کارشناسی و با بررسی سوابق خدمات دریافت شده، ما متوجه این موضوع می شویم و خودروهای مورد بحث را خریداری نکرده و خرید و فروش آنرا هم به مخاطبین توصیه نمی کنیم اما این موضوع در بازار آزاد و سنتی وجود ندارد. علاوه بر این، موضوع ارائه خدمات پس از فروش نیز مساله ای است که برای خریداران ب ام و بسیار مهم و حیاتی است. هر خودرویی که از طریق پرشیا خودرو خرید و فروش می شود برای مدت زمان مشخصی بسته به سال خودرو وکارکرد، گارانتی دریافت می کند که این مساله نیز برای خودروهایی که در بازار آزاد معامله می شوند وجود ندارد. البته این موضوع برای خودروهایی که سال سخت آن ها از ۲۰۱۴ به بعد باشد و کارکردشان زیر ۶۰ هزار کیلومتر باشد برقرار است و سایر مدل ها نیز می توانند از این مجموعه خدمات دریافت کنند و متناسب با شرایط خودرو گارانتی را تهیه نمایند.
برنامه شرکت پرشیا خودرو برای آینده چیست؟
ما در پرشیا خودرو تمرکز ویژه ای بر توسعه ی شبکه فروش و خدمات پس از فروش داریم و بر این مبنا کم کردن فاصله بین شرکت و بازار هدف که مخاطبان و خریداران محصولات ب ام و و خانواده هایشان را در دستور کار داریم تا با ارائه بهترین سرویس و خدمات در همه حوزه های کسب و کارها حد نهایت لذت رانندگی را برای مشتاقان و خریداران محصولات ب ام و به ارمغان بیاوریم.