printlogo

ترافیک شهرها و قیمت بالای خودرو دو عامل اصلی برای استفاده بیشتر مردم از روش حمل و نقل شخصی توسط موتورسیکلت می باشد و همچنین بعلت بروز اپیدمی کرونا، مردم ترجیح می دهند که کمتر جابجا و در صورت لزوم از وسیله شخصی ارزان قیمت تر نسبت به خودرو و همچنین از پیک های موتوری استفاده نمایند.
کد خبر : 20040
تاریخ انتشار : 6 مهر 1400 - 17:35

ترافیک شهرها و قیمت بالای خودرو دو عامل اصلی برای استفاده بیشتر مردم از روش حمل و نقل شخصی توسط موتورسیکلت می باشد و همچنین بعلت بروز اپیدمی کرونا، مردم ترجیح می دهند که کمتر جابجا و در صورت لزوم از وسیله شخصی ارزان قیمت تر نسبت به خودرو و همچنین از پیک های موتوری استفاده نمایند.
با تغییر شرایط اقلیمی و تلاش برای حفظ محیط زیست استفاده از موتورهای اسکوتر که به طرح کلیک و وسپا مشهور می باشند، در شهرهای بزرگ، بالخصوص در شهر تهران، بسیار محرز و چشمگیر است. در همین راستا شرکت ایران دوچرخ به‌عنوان اولین تولید‌کننده موتورسیکلت در ایران، در سال جاری علاوه بر پیگیری روند تولید محصولات سال های گذشته اهتمام بیشتری در تولید محصولات برقی داشته است. 
مهندس آرمان موسوی مدیرعامل شرکت ایران دوچرخ در مورد توضیح رشد فروش بیش از 66 درصدی شرکت گفت: در طول نیمه اول سال 1399 فروش به تعداد یک هزار و 481 دستگاه بوده است این در حالی است که در نیمه اول سال 1400 تا اواخر شهریور، تعهدات فروش ایجاد شده به تعداد دوهزار و 466 دستگاه رسیده است. 
موسوی در شرح برنامه شرکت ایران دوچرخ برای نیمه دوم سال بالخصوص برای محصولات برقی گفت: شرکت ایران دوچرخ در حال انتخاب محصولات برقی جدید می باشد که مناسب ذائقه بازار باشد و همچنین در حال توسعه محصول جدید برقی است و در این راستا محصول ایردوکو 10B  از بنزینی به برقی 3000 وات آماده سازی شده است. 
مدیرعامل شرکت ایران دوچرخ در مورد مشکلات و موانع تولید افزود: سرمایه درگردش از مشکلات شرکت ایران دوچرخ بوده که توسط سهامداران محترم مرتفع گردیده است و بیشترین مشکل شرکت در شرایط فعلی نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات قیمتی و تحریم ها می باشد.
موسوی همچنین درباره برنامه شرکت ایران دوچرخ برای صادرات محصولات به کشورهای همسایه با توجه به استقبال ویژه مشتریان عراقی از محصولات ایران دوچرخ در نمایشگاه بین المللی اربیل گفت: صادرات محصولات آرشیا و آزما (طرح هوندائی) شرکت ایران دوچرخ به کشورهای دیگر از نوع کاربراتوری در دستور کار قرار گرفته است و سایر محصولات نیز آماده ارائه می باشند و با شرکتی عراقی ایجاد خط مونتاژ در کشور عراق در حال رایزنی و اقدام هستیم. 
مدیرعامل ایران دوچرخ در توضیح برندهای جدید محصولات شرکت تاکید کرد: ایجاد تنوع در سبد محصولات در نیمه اول سال جاری نسبت به سال گذشته اعمال شده است. 
به گفته موسوی در شش ماه ماهه اول سال1400 علاوه بر مدل های سنتی قبلی، دو محصول موتور برقی ( جیران 500 وات و جیران 1500 وات) و دو محصول اسکوتر ( ایران دوچرخ وترانو و آوا کلیک 150 سی سی ) به بازار عرضه و یک محصول استریت (ایردوکو KPT200 ) سفارش در راه می باشد. همچنین چندین محصول جدید در کلاس ها و مدل های مختلف، انتخاب و در دستور کار قرار گرفته است.
تغییرات شرایط اقلیمی در دنیا باعث شده تا استراتژی صنعت‌های خودرو و موتورسیکلت به سمت حفظ و نگهداری از محیط زیست پیش برود، در نتیجه تولیدکنندگان این حوزه بخشی از خطوط تولیدی خود را به محصولات به‌صرفه و دوستدار محیط زیست اختصاص داده‌اند. 
شرکت ایران دوچرخ به عنوان بزرگترین کارخانه تولید دوچرخه و موتورسیکلت در کشور، همکاری فنی و تجاری با شرکت های بزرگی مانند پژوی فرانسه و یاماها موتور ژاپن را در کارنامه خود داراست. در حال حاضر این شرکت توانسته با ارائه محصولات متنوع و مطابق با نیاز روز بازار، سهم قابل توجهی از سبد خرید مشتریان را به خود اختصاص دهد. ایران دوچرخ اولین شرکت تولیدکننده موتورسیکلت در ایران و یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان به کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق و پاکستان است.