مسابقات قهرمانی فرمول ای FIA در والنسیا ، اسپانیا ، آخر هفته به هرج و مرج افتاد و تقریباً نیمی از خودرو ها قبل از پایین آمدن پرچم شطرنجی مسابقه کاملا بدون شارژ بودند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، هرج و مرج پس از حضور چندین خودرو ایمنی در طول مسابقه ایجاد شد.
طبق مقررات فرمول E ،که در صورت نیاز به مداخله خودرو ایمنی ، مقدار انرژی مورد استفاده راننده کاهش می یابد.
با برنامه ریزی45 دقیقه به علاوه یک دور برای مسابقه ، پنج دوره خودرو ایمنی جداگانه در کل توطئه کردند تا میزان انرژی موجود را به طور کلی 19 کیلووات ساعت کاهش دهند ، به این معنی که بیش از نیمی از خودرو های میدان بدون شارژ کافی در باتری های خود باید مسافت مسابقه را کامل کنند.
هنگام پایین آمدن پرچم مسابقه راننده مرسدس بنز Nyck de Vries در میان صحنه های آشفته برنده اعلام شد که در آن چندین راننده ، از جمله پیشتاز آغاز دور نهایی ، آنتونیو فلیکس دا کوستا ، که به طور قابل توجهی سرعت خود را کاهش داده بود تا مصرف انرژی اش کاهش یابد، بیش از یک دقیقه از برنده عقب بود و در رده هفتم قرار گرفت .
FIA دا کوستا را پس از مسابقه مقصر دانست و اظهار داشت راننده پرتغالی 15 ثانیه قبل از پایان مسابقه 45 دقیقه ای تعیین شده از خط پایان عبور کرده است درحالی که برای تکمیل مسابقه به جای فقط یک دور ، دو دور دیگر هم لازم بوده است.