سیستم هیبرید ایر گاز را در هنگام حرکت فشرده کرده و آن را در زمان شتاب گیری و بالا رفتن از تپه تبدیل به نیرومحرکه می کند. پژو اخیرا در نمایشگاه خودروی پاریس یک 208 مجهز به این سیستم را به نمایش درآورده است.
سیتروئن نیز نیرومحرکه ای بر اساس هیبرید ایر را در C4 کاکتوس به کار برده و C4 کاکتوس Airflow 2L کانسپت را تولید کرده است.
این سیستم 30 درصد میزان مصرف سوخت و آلایندگی کم تری دارد. البته این سیستم به منظور اقتصادی بودن باید سالانه در 500 هزار دستگاه خودرو به کار رود چرا که تقریبا قطعات زیادی لازم دارد که اکنون در خودروها وجود ندارد.