printlogo

شرکت MAN آلمان در سال 2009 با هدف گسترش حوزه فعالیت خود به بازار و صنعت در حال پیشرفت چین اقدام به سرمایه‏ گذاری و خرید 30 درصد سهام شرکت CNHTC به عنوان اصلی‏ ترین و بزرگ ترین تولیدکننده خودروهای تجاری سنگین در چین نمود.
کد خبر : 18568
تاریخ انتشار : 15 شهریور 1399 - 18:40

نقل و بازنشر این مطلب حتی با ذکر منبع هم ممنوع بوده و فقط با مجوز کتبی از پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» مجاز است.

شرکت MAN آلمان در سال 2009 با هدف گسترش حوزه فعالیت خود به بازار و صنعت در حال پیشرفت چین اقدام به سرمایه‏ گذاری و خرید 30 درصد سهام شرکت CNHTC به عنوان اصلی‏ ترین  و بزرگ ترین تولیدکننده خودروهای تجاری سنگین در چین نمود. نتیجه این همکاری منجر به انتقال تکنولوژی مربوط به کامیون‏ های MAN سری TG و آغاز تولید خودروهای سنگین با برند SITRAK شد. کشنده های سیتراک C7H توسط مجتمع صنعتی پیلسان در کشورمان عرضه می‏شوند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‏شویم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ مجتمع صنعتی پیلسان، زیرمجموعه‏ گروه صنعتی ماموت است که با هدف شناسایی و تأمین نیازها و خواسته‏ های عرصه حمل و نقل جاده‏ای به پشتوانه یکی از معتبرترین مجتمع‏ های صنعتی کشور و با تکیه بر تجربه و تخصص پرسنل خود در سال ۱۳۹۵ فعالیتش را در حوزه خودروهای سنگین آغاز و ضمن تکمیل سبد محصولات خود شامل انواع خودروهای تجاری سنگین و انواع تریلر، به فعالیت در زمینه تولید، فروش، تأمین و ارائه خدمات پس از فروش می پردازد.
این مجتمع با بهره‏ گیری از دانش و تجربه داخلی و تکنولوژی شرکت‏ های معتبر خارجی و با تجهیز کارخانه ‏های خود به ماشین آلات و فناوری روز دنیا، امکان رقابت با محصولات برتر جهانی بر اساس خواسته‏ های مشتری را فراهم نمود. افق دید اولیه این مجتمع، ایجاد قطب تولید و ارائه محصولات مورد نیاز صنعت حمل و نقل جاده‏ای منطقه به صورت پکیج‏های کامل و اقتصادی شامل انواع کشنده و تریلر و تایر است.
کشنده های سیتراک C7H عرضه شده از سوی این مجتمع، دارای مشحصات ویژه ای هستند، به عنوان مثال  کشنده C7H  دارای مکانیزم بالابر هیدرولیکی و الکتریکی بوده و از اتاق MAN سری TGA بهره می‏برد که واضح‏ترین نشانه آن، حالت کرکره‏ای در بخش عقبی بالای اتاق است. 
در طراحی داخلی و خصوصاً داشبورد این کشنده نیز می‏توان به روشنی ردپای طراحی محصولات MAN مثل TGA را دید که باعث شده است فضای داخلی، ساده و در عین حال کاربردی و به روز باشد. 
این خودرو بر خلاف سایر رقبایش که مالکین آنها با صرف هزینه خود باک دوم را اضافه می‏کنند دارای باک سوخت 560+600 لیتری به همراه مخزن ادبلو به ظرفیت 40 لیتر  بوده و مجموعه کلاچ نیز ساخت‏ شرکت های SACHS و VALEO می باشد که سابقه زیادی در ساخت مجموعه کلاچ خودروهای سبک و سنگین دارند. 
کابین آیرودینامیک MAN سری TGA یکی از محبوب‏ترین کابین‏ ها در دنیای خودروهای سنگین است که با داشتن گواهی استاندارد اروپایی حفاظت از سرنشینان و استحکام کابین ECE R29، ایمنی و راحتی سفر را به سرنشینان خود هدیه می‏کند. 
موتور: MC11، همان موتور D20 MAN است که در عین ارائه گشتاور بالای 2100 نیوتن‏متر در محدوده کارکرد گسترده 1000 تا 1400 دور در دقیقه، دارای عمر یک میلیون و پانصد هزارB10 کیلومتر بوده به این مفهوم که 90 درصد موتور‏های تولید شده با این تکنولوژی تا پیمایش متوسط 1,500,000 کیلومتر نیازی به تعمیر اساسی نخواهند داشت.
جعبه دنده 16 سرعته سنکرونیزه ZF، گیربکسی سبک، بادوام و استهلاک پایین است که با داشتن ضرایب دنده مناسب، شتاب‏ گیری مطلوب و قابلیت شیب روی 50 درصد را در دنده 1 با بار کامل ارائه می‏ دهد و عمر B10 آن یک میلیون کیلومتر است. محورMCY13 همان محور محرک 13 تن MAN است که به دلیل استفاده از تکنولوژی ساخت بالا، قابلیت ارائه ضریب‏ های کاهنده نهایی پایین را دارا بوده و راندمان بالا، استهلاک و صدای پایین و عمر 1,000,000B10 کیلومتری از ویژگی‏ های اصلی آن به شمار می‏روند.
طول کامیون  6285 میلی‏متر و عرض آن 2496 میلی‏متر است و ارتفاع سقف اتاق کشنده تا سطح زمین (با بادگیر) به 3850 میلی‏متر می رسد.
این کشنده با داشتن فاصله محوری 3600 میلی‏متر و فاصله محور عقب تا انتهای شاسی  1145 میلی‏متر دارای وزن ناخالص ترکیبی مجاز 44000 کیلوگرم  و وزن ناخالص مجاز 18000 کیلوگرم است.
پیشرانه این کشنده،  مدل MC11.44-50 licensed by MAN با استاندارد آلایندگی Euro V EEV به قدرت موتور 440/1900 (اسب‏ بخار / دور در دقیقه)و حداکثر گشتاور 2100/1400-1000 (نیوتن‏متر دور در دقیقه) ودارای 6 سیلندر خطی 24 سوپاپ و حجم موتور  518/10 لیتر مجهز به توربو شارژ محصول شرکت HOLSET و اینترکولر است .
از سایر تجهیزات این کشنده می توان به  سیستم تزریق سوخت Common Rail و ECU موتور محصول شرکت BOSCH، گرم کن الکتریکی هوای ورودی به موتور (Cold Start)، گرم کن سیستم کنترل آلایندگی SCR، مجهز به کاتالیزور هوشمند و سامانه  مصرف بهینه سوخت (ECO Switch) اشاره نمود.
طراحی و ساخت شاسی تحت لیسانس MAN  و از  فولاد با مقاومت کششی بالا با ضخامت 8 میلی‏متر بوده و اکسل‏ ها تحت لیسانس MAN و اکسل عقب مجهز به قفل دیفرانسیل و بلبرینگ اکسل‏ ها ساخت کمپانی SKF است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ سیستم فرمان هیدرولیک با قطر غربیلک 45 سانتی‏متر ساخت کمپانی بوش  است و سامانه تعلیق در جلو شامل فنر پارابولیک به همراه میل موج گیر و سیستم تعلیق عقب بادی چهار بالن با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک است .
سامانه ترمز دو مداره مستقل پنوماتیکی در ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز هوشمند ABS و ASR (سیستم ترمز ضد لغزش)، EBL (سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز) و ESC (سیستم الکترونیکی کنترل پایداری)، سیستم‏ های الکترونیکی ترمز WABCO، مجهز به ترمز دستی تریلر، مخازن باد آلومینیمی، ترمز اگزوز و ترمز موتور EVB اتوماتیک است.
کابین کشنده C7H دارای اتاق سقف بلند و دو عدد تخت خواب، مجهز به جک بالابر هیدرولیکی و الکتریکی، تعلیق اتاق بادی مجهز به 4 بالن، بادگیر سقف و جانبی اتاق و‏ دارای تاییدیه تست استحکام کابین از اتحادیه اروپا (ECE R29) است.
سیستم صوتی و تصویری پیشرفته به همراه مانیتور 5/5 اینچی، سیستم تعلیق بادی صندلی راننده با قابلیت تنظیم، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‏ های کنترلی و دارای پدال تنظیم و قابلیت جابجایی فرمان در دو جهت، آینه‏ های گرم کن دار با تنظیم برقی، شیشه بالابر برقی شاگرد و راننده و تهویه مطبوع اتوماتیک، از سایر تجهیزات استاندارد این کشنده است.
در جمع بندی نهایی می توان ویژگی‏های اصلی محصولات سیتراک را در چهار بخش به صرفه بودن، قابلیت اعتماد، ایمنی و راحتی سواری خلاصه کرد.
 
عکس: محمدجواد شبیری