printlogo

احتمالا پلتفرم نیسان GT-R یکی از ماندگار ترین پلتفرم هایی است که در تاریخ خودروسازی برای یک خودرو استفاده شده است.
کد خبر : 18437
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1399 - 17:35

احتمالا پلتفرم نیسان GT-R یکی از ماندگار ترین پلتفرم هایی است که در تاریخ خودروسازی برای یک خودرو استفاده شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اولین نسخه تولید شده از GT-R فعلی، در نمایشگاه اتومبیل توکیو معرفی شده بود که حدود چند ماه بعد وارد بازار خودروی آمریکا شد.
اگر چه فیس لیفت های متعددی در طول حیات این خودرو انجام شده اند، اما R35 GT-R با پلتفرم یکسان باقی مانده و مدت زمان زیادی است که مجددا طراحی نشده است.
اما حالا، با تولید نسل جدید این خودروی اسپرت پرچم دار، شاهد تغییرات جدیدی خواهیم بود. آشوانی گوپتا، مدیر ارشد عملیات شرکت نیسان اظهار کرد که این شرکت در حال ایجاد تغییرات عمده ای در خط تولید آمریکا است و GT-R هم شامل این تغییرات خواهد بود.
طبق گزارش های به دست آمده، نیسان همچنان بر روی طراحی مجدد GT-R کار می کند، و احتمالا تا سال 2023 رونمایی و عرضه شود. یعنی به مدت دو سال باید منتظر بمانیم. این شرکت ژاپنی قصد دارد پیشرانه هیبریدی برای GT-R بکار ببرد. این پیشرانه برای GT-R LM نیسمو هم به کار رفته بود.
گزارشی در سال گذشته ادعا می کرد پیشرانه R36 GT-R، هیبرید نخواهد بود. در صورتی که گزارشی دیگر اعلام کرد GT-R تا سال 2027 دوام خواهد آورد و مجددا طراحی نخواهد شد.
با تمام این موارد، به دلیل یک سری عوامل داخلی مربوط به شرکت نیسان، تصمیماتی مبنی بر طراحی مجدد GT-R گرفته شد و حالا باید ببینیم این خودرو چگونه خواهد بود.