printlogo

شاید تعبیه سیستم سرمایشی خودرو کار ساده ای به نظر برسد. با تاریخچه ای که به سال 1933 میلادی بر می گردد، احتمالا انتظار دارید که تعبیه سیستم سرمایشی در خودرو همانند نصب صندلی ها باشد.
کد خبر : 18283
تاریخ انتشار : 25 تیر 1399 - 15:42

شاید تعبیه سیستم سرمایشی خودرو کار ساده ای به نظر برسد. با تاریخچه ای که به سال 1933 میلادی بر می گردد، احتمالا انتظار دارید که تعبیه سیستم سرمایشی در خودرو همانند نصب صندلی ها باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، درست مثل صندلی ها، تجهیزات مربط به سیستم سرمایشی باید با عملکرد خودرو متناسب باشند. جولی لمک، طراح سیستم سرمایشی بوگاتی، در این رابطه توضیحاتی می دهد.
لمک از سال 2013 در صنعت خودروسازی فعال است و حدود چهار سال است که با شرکت بوگاتی همکاری می کند.
لمک توضیح می دهد: "یکی از چالش های نصب سیستم سرمایشی در خودروهای بوگاتی این است که دمای موردنظر افراد با هم متفاوت است." در این رابطه اطمینان می دهد که سیستم سرمایشی بوگاتی با سرعت و بی صدا عمل می کند. این مسئله مهم است که سیستم سرمایشی بدون آن که سرنشینان متوجه صدای آن شوند، احساس راحتی کنند.
چالش دیگر، مربوط به سرعت خودرو است. از آن جایی که خودروهای بوگاتی، خصوصا شیرون، دیوو و شیرون پور اسپرت سرعت بالایی دارند، سیسم سرمایشی هم در آن ها متفاوت است. عملکرد سیستم سرمایشی با توجه به سرعت خودرو تغییر می کند چرا که هوای بیرون فقط با سرعت 250 کیلومتر در ساعت امکان ورود به کابین را دارد.
از همه مهم تر این که پنجره های بوگاتی با داشتن 21.5 درجه شیب، مسطح به حساب می آیند در حالی که خودروهای دیگر 30 درجه شیب دارند. این مسئله باعث ورود گرمای خورشیدی به کابین می شود.
لمک گفت برای حل این مسئله، کمپرسورهای سیستم سرمایشی باید ظرفیتی حدود 10 کیلووات (13 اسب بخار) داشته باشند. این ظرفیت می تواند یک آپارتمان اروپایی به اندازه 80 متر خنک کند.