طی اخباری که شاید برای طرفداران ب ام و سری 1 جالب نباشد گفته شده است که نسل بعدی این خودرو دیفرانسیل جلو خواهد بود.
سری 1 کنونی دیفرانسیل عقب است و به خاطر دینامیک سواری اش محبوبیت دارد.
نسل بعدی سری 1 بر اساس پلتفرم مدولار دیفرانسیل جلوی UKL1 جدید گروه خودروسازی ب ام و تولید خواهد شد که در طیف جدید مدل های مینی معرفی شده است. این پلتفرم که در سطح پلتفرم MQB فولکس واگن قرار دارد در تعدادی از مدل های کامپکت بی ام و شامل هاچ بک ها، سدان ها و شاسی بلندهای مینی به کار خواهد رفت. نسل بعدی X1 نیز از این پلتفرم بهره خواهد برد.
گمان می رود سری 1 جدید تغییر طراحی کاملی با ظاهر آشنای مدل های جدید این خودروساز داشته باشد. گمان می رود این خودرو اسپرت تر از مدل کنونی آن بوده و علاوه بر نسخه های 3 و 5 در مدلی سدان نیز داشته باشد.
نسل بعدی سری 1 با تمرکز بیش تر بر فضای داخلی و صندوق عقب، بزرگ تر از مدل کنونی آن خواهد بود. گمان می ورد وزن این خودرو علیرغم سایز بزرگ تر و با استفاده از ساختار بدنه آلومینیومی کاهش یابد.
هنوز برای صحبت از گزینه های نیرومحرکه این خودرو زود است اما گمان می رود موتورهای سه و چهار سیلندر بنزینی و دیزلی برای آن به کار روند.
گمان می رود ب ام و سری 1 جدید در سال 2018 عرضه شود.