printlogo

جک‌ برندی جا افتاده و موفق در ایران است که به لطف دو محصول پرطرفدار سدان جی 5 و شاسی بلند اس 5 توانست فروش خوبی را در ایران داشته و در مقابل رقبای خود در بازار ایران همواره پیشتاز باشد.
کد خبر : 17671
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1398 - 18:4

جک‌ برندی جا افتاده و موفق در ایران است که به لطف دو محصول پرطرفدار سدان جی 5 و شاسی بلند اس 5 توانست فروش خوبی را در ایران داشته و در مقابل رقبای خود در بازار ایران همواره پیشتاز باشد.
در سال 1391 اولین سری از خودروهای جک وارد بازار ایران شدند. اما از اواخر سال 1392 با ورود جی 5 و سال 1394 با ورود اس 5 به بازار بود که محبوبیت محصولات این نشان تجاری در ایران افزایش یافت.
در ابتدا، اس 5 با جعبه دنده شش سرعته دستی و پیشرانه 2 لیتری توربو، به بازار عرضه شد و توانست تا اولین خودرو شش دنده دستی بازار داخلی ها شود. در اوایل سال 1395، اس 5 با جعبه دنده اتوماتیک و با همان پیشرانه قبلی و سطح امکانات بیشتر، به بازار آمد.
اس 5، با داشتن پیشرانه مجهز به توربو و با بهره گیری از گیربکس دوکلاچه (DCT ) هماهنگ با موتور خودرو توانست رضایت اکثر مشتریان خود را در بحث شتاب و کشش جلب کرده و روز به روز فروش بیشتری را تجربه کند.
پس از گذشت چند سال کرمان موتور محصول دیگری از برند جک را در ایران معرفی نمود. این خودرو جک اس 3 نام داشت که در سال 1396 رونمایی شد. جک اس 3 برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار چین معرفیشده بود  که بعد از مدتی این خودرو با کمی تغییرات در جلو پنجره جهت هماهنگی با شرایط آب و هوایی ایران، به بازار آمد.
اس 3 یک خودروی کراس اوور جمع و جور شهری است که ابعادی کوچک‌تر از اس ۵ دارد. پس از ورود اس 3 به بازار ایران، با توجه به امکانات و تجهیزات مناسب، این کراس اوور شهری مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفت.
جک اس 3 از سال 2014 تا 2016 در بازار با پیشرانه های ساده و ظاهر اولیه در حال عرضه بود. شرکت جک موتورز در سال 2016 فیس لیفتی از آن را با تغییراتی در طراحی و آپشن‌ها معرفی نمود؛ اما پیشرانه و مشخصات فنی آن بدون تغییر باقی ماند.
در سال 2018 تغییراتی در این خودرو اعمال گردید؛ اما در سال 2019 جک موتورز مجدد این خودرو را فیس لیفت و تغییراتی را روی آن اعمال کرد. اما این بار کمی اصولی‌تر و بهتر این امر صورت گرفت که شامل تغییرات اساسی در ظاهر این خودرو و همچنین معرفی پیشرانه ای جدید در کنار پیشرانه های قبلی برای این خودرو بود. تغییراتی که شرکت جک در طراحی ظاهری این خودرو انجام داده است حکایت از ایجاد تغییر و تحول اساسی در زبان طراحی این شرکت دارد.
نسخه جدید اس 3 که کمتر کسی تصور آن را می کرد، شرکت جک تا چند سال دیگر تغییری در نسخه قبلی آن ایجاد کند، در سال 2019 و در نمایشگاه خودروی شانگهای چین معرفی شد.
برای این نسخه از جک اس 3، پیشرانه های 1.6 لیتری و 1.5 لیتری در نظر گرفته شده است. پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو توان تولید 118 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را دارد.
اما قرار است یک پیشرانه جدید توسط شرکت جک برای این خودرو ارائه گردد. این پیشرانه، سه سیلندر 1.2 لیتری توربو با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم است. در حال حاضر جزییات بیشتری در ارتباط با این پیشرانه در دسترس نیست. اما با توجه به ویژگی های پیشرانه های سه سیلندر و برخورداری از تکنولوژی های توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم، می توان انتظار داشت که این نسخه از جک اس 3 مصرف سوخت پایینی را به همراه داشته باشد.