printlogo

در ماه‌های گذشته و پس از معرفی پیستا 448 کوپه و نسخه ویژه پیستا پایلوت، فراری تصمیم گرفت تا برای مشتریان عشق سرعتش مدلی جذاب، مسابقه‌ای و بی‌سقف ارائه دهد. بنابراین این کمپانی هفته خودرویی مونتری در پببل بیچ کالیفرنیا را برای این موضوع برگزید.
کد خبر : 17123
تاریخ انتشار : 5 شهریور 1397 - 14:31

در ماه‌های گذشته  و پس از معرفی پیستا 448 کوپه و نسخه ویژه پیستا پایلوت، فراری تصمیم گرفت تا برای مشتریان عشق سرعتش مدلی جذاب، مسابقه‌ای و بی‌سقف ارائه دهد.  بنابراین این کمپانی هفته خودرویی مونتری در پببل بیچ  کالیفرنیا را برای این موضوع برگزید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران، مدل اسپایدر پیستا 448 از قدرتمندترین موتور V8 ساخته شده توسط فراری بهره می‌برد و نماینده پنجاهمین ساخته بی سقف و قدرتمند این کارخانه ایتالیایی است.
در مرکز قلب تپنده این خودروی اسپایدر یا بی سقف، یک موتور 3.9 لیتری V8 توئین توربو با گشتاور 770 نیوتن‌متر و قدرت 720 اسب‌بخار قرار گرفته که برنده جایزه سال بهترین موتور در جشنواره بین‌المللی 2018 است. تنها مزیت مدل روباز اسپایدر به نسخه کوپه شنیدن صدای غرش مانند موتوری است که در سه سال قبل عنوان بهترین موتور V8 را  از آن خود کرده است.
در بخش عملکرد، مدل اسپایدر مانند آینه برای کوپه عمل کرده و هر دو مدل در 2.85 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند. از طرفی 8 ثانیه طول می‌کشد، تا خودرو به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد در این خوص مدل کوپه 4 ثانیه زودتر این رکورد را به ثبت می‌رساند. بیشنیه سرعت خودرو نیز حدود 340 کیلومتر در هر دو مدل اعلام شده است. اسپایدر به دلیل سنگینی لولا و محورهای سقفش 91 کیلوگرم از مدل کوپه سنگین‌تر است و به همین دلیل در شتاب صفر تا 200 کیلومتر کم آورده و کمی کندتر نشان می‌دهد.
اما فراری برای کسانی که نگران این افزایش وزن هستند، پیشنهاد ویژه‌ای دارند. آنها با رینگ‌های مخصوص 20 اینچی  فیبرکربنی 20 درصد از وزن رینگ‌های آلومینیومی مرسوم کاسته و تلاش دارند شتاب بیشتری را به خودرو ببخشند.
این خودروها قرار است به مصاف خودروهای پرفورمانته کوپه و اسپایدر لامبورگینی رفته و  به شکلی چالشی با آنها رقابت کنند.