مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: علاوه بر این، جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی پر مصرف، نا ایمن و غیر استاندارد موجود، توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخهسواری و توسعه پیادهراها و گسترش فرهنگ پیادهروی از دیگر برنامههایی است که با هدف توسعه حمل و نقل پاک پیشبینی کردهایم.
وی با اشاره به این که بررسیها و مطالعات کارشناسی در خصوص راهاندازی دو خط اتوبوس برقی در محدوده مرکزی پایتخت در دست انجام است و همزمان مذاکرات و هماهنگیهای اجرایی جهت ورود اتوبوسهای برقی مورد نیاز به منظور به کارگیری در خطوط مذکور نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسهای برقی که از سال 1371 در تهران آغاز به کار کردند، فرسوده و از رده خارج شده بودند و جای خود را به اتوبوسهای بی آر تی دادند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در حال حاضر نسل جدید اتوبوسهای برقی در شهرهای پیشرفته جهان در حال فعالیت میباشند، تصریح کرد: نسل جدید اتوبوسهای برقی عمدتاً از طریق باطریهای با فابلیت شارژ طولانی مدت کار میکنند و شاخکهای آنها مانند گذشته در سراسر خیابان گسترده نمیشوند.
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که اتوبوسهای با سوخت فسیلی به ویژه اتوبوسهای تولید داخل سهم قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا دارند، خاطرنشان کرد: در این میان، استفاده از اتوبوسهای برقی جایگزین بسیار مناسبی برای اتوبوسهایی هستند که مصرف سوخت بالایی دارند و استفاده از آنها سالهاست که در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان منسوخ شده است.
منبع: خبرخودرو