printlogo

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که توسعه حمل و نقل پاک در اولویت برنامه­های 5 ساله دوم شهر تهران قرار دارد، از بازگشت اتوبوس­های برقی به تهران خبر داد و گفت: علاوه بر این، تلاش مضاعف برای توسعه خطوط و تکمیل شبکه مترو، توسعه خطوط و تکمیل شبکه بی آر تی و جایگزینی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی­های هیبریدی از جمله سیاست­هایی است که به این منظور در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
کد خبر : 1663
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 11:15:00

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: علاوه بر این، جایگزینی موتورسیکلت­های برقی به جای موتورسیکلت­های بنزینی پر مصرف، نا ایمن و غیر استاندارد موجود، توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه­سواری و توسعه پیاده­راها و گسترش فرهنگ پیاده­روی از دیگر برنامه­هایی است که با هدف توسعه حمل و نقل پاک پیش­بینی کرده­ایم.

وی با اشاره به این که بررسی­ها و مطالعات کارشناسی در خصوص راه­اندازی دو خط اتوبوس برقی در محدوده مرکزی پایتخت در دست انجام است و هم­زمان مذاکرات و هماهنگی­های اجرایی جهت ورود اتوبوس­های برقی مورد نیاز به منظور به کارگیری در خطوط مذکور نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: ناوگان اتوبوس­های برقی که از سال 1371 در تهران آغاز به کار کردند، فرسوده و از رده خارج شده بودند و جای خود را به اتوبوس­های بی آر تی دادند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در حال حاضر نسل جدید اتوبوس­های برقی در شهرهای پیشرفته جهان در حال فعالیت می­باشند، تصریح کرد: نسل جدید اتوبوس­های برقی عمدتاً از طریق باطری­های با فابلیت شارژ طولانی مدت کار می­کنند و  شاخک­های آن­ها مانند گذشته در سراسر خیابان گسترده نمی­شوند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که اتوبوس­های با سوخت فسیلی به ویژه اتوبوس­های تولید داخل سهم قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا دارند، خاطرنشان کرد: در این میان، استفاده از اتوبوس­های برقی جایگزین بسیار مناسبی برای اتوبوس­هایی هستند که مصرف سوخت بالایی دارند و استفاده از آن­ها سال­هاست که در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان منسوخ شده است.

 

منبع: خبرخودرو