کادیلاک و لینکلن مدل های کراس اوور جدیدی را در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی کردند تا نیازهای بازار به این گروه از خودروها را تامین کنند و در همین حال نگاهی به بازار خوش اشتها چین برای این دسته داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان، کادیلاک، بخش لوکس جنرال موتورز از مدل XT۴ به عنوان یک کراس اوور اسپرت در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. ژوهان دی نیسچن، سرپرست بخش کادیلاک اعلام کرد که این کارخانه همچنان در حال مذاکره با جوینت ونچر چینی یعنی کارخانه SAIC است که بتواند این خودرو را در چین به فروش برساند. آنها به این موضوع خوشبین هستند و اتفاقا رخ خواهد داد.
او در ادامه صحبتهای خود در مورد وضعیت بازار چین گفت: حجم بازار چین نقش به سزایی در وضعیت مالی شرکتهای خودروسازی دارد چرا که این بازار پتانسیل بالایی دارد. همچنین کیفیت و تقاضای زیاد همین بازار بود که باعث شد سرمایه گذاری بر روی پروژه XT۴ انجام شود. بعد از این خودرو، کادیلاک در ذهن دارد که یک مدل کراس اوور بزرگتر با سه ردیف صندلی را برای سال ۲۰۱۹ روانه بازار کند.
چین بازار بسیار بزرگی برای خودروها دارد و هر روز این بازار در حال رشد است به طوری که کادیلاک نیمی از فروش خود را در همین کشور به دست میآورد. همچنین برخلاف کشورهای آمریکایی و اروپایی، چینیها علاقه خاصی به مدلهای شاسی بلند دارند. با این حال برنامه کادیلاک برای چین تنها به شاسی بلند محدود نمیشود و آنها میخواهند تعداد سدانها را نیز در این کشور افزایش دهند.
دی نیسچن در ادامه صحبتهای خود همچنین به گسترش بازار چین اشاره داشت و بیان کرد: بر اساس تحقیقاتی که ما انجام داده ایم، تا سال ۲۰۲۵ میزان بزارا خودروهای لوکس سدان در چین به اندازه بازار کل خودروهای لوکس در حال حاضر میشود و این عدد اصلا قابل انکار نیست. همچنین وی اعلام کرد تا ۱۰ سال آینده بازار خودرو در چین سه برابر خواهد شد و این موضوع برای کادیلاک اهمیت بالایی دارد.
مری بارا، یکی از مدیران جنرال موتورز نیز در یک کنفرانس با حضور سرمایه گذاران کارخانه اعلام کرد که فروش خودروهای بیشتر مانند XT۴ در چین میتواند ۱۰۰ درصد در افزایش سود کادیلاک تاثیر داشته باشد و باید این سود دهی تا ۴ سال آینده ادامه داشته باشد.
در همین راستا به غیر از کادیلاک دیگر شرکتها نیز دست به کار شده اند. برند لینکلن از زیر مجموعههای فورد نیز یک کراس اوور متوسط با سه ردیف صندلی را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. مشتریان میتوانند مدل هایبرید این خودرو را خریداری کنند و کمک شایانی به حفظ محیط زیست داشته باشند.
مسئولان این شرکت اعلام کرده اند که این خودرو با توجه به قوانین جدیدی که در زمینه خودروهای الکتریکی در چین وضع گردیده، ساخته شده است. داشتن سه ردیف صندلی و همچنین راحتی در رانندگی و جا دار بودن خودرو از جمله مهمترین مزایایی است که در بازار چین نیاز به آنها احساس میشود.