امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه برخی خودروهای قدیمی که طراحی پلت فرم آنها به سه دهه پیش مربوط است همچنان در کشور تولید می شوند.
وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا خودرویی با طراحی سه دهه پیش تولید نمیشود، خاطرنشان کرد: با این حال در برخی از خودروهای پرتیراژ درحال تولید در کشور همچنان شاهد این موضوع هستیم.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط مصرفکنندگان نیز به دلیل انحصاری بودن بازار و نداشتن قدرت انتخاب، مجبور به خریدن این خودروهای قدیمی هستند به همین دلیل خودروسازان نیز انگیزهای برای بازنشسته کردن این خودروها ندارند.
وی افزود: با این حال سازمانهای مسوول به ویژه شورای رقابت باید با اندیشیدن برخی سازوکارهای لازم خودروسازان را به سمت توقف تولید خودروهای قدیمی و جایگزین کردن آنها با خودروهای روز جهان، سوق دهند.
امینی با بیان اینکه اگر به دست خودروسازان باشد آنها همچنان به تولید خودروهای قدیمی ادامه خواهند داد، تصریح کرد:اصولا یکی از مهمترین وظایف سیاستگذاران و مسوولان صنعتی کشور سوق دادن بنگاههای صنعتی به سمت اهداف مدنظر کلان اقتصادی کشور است که در مورد شرکتهای خودروساز داخلی این اقدام باید صورت گیرد.
منبع: ایسنا