گروه پژو سیتروئن برنامه هایی برای بازگشت به بازار آمریکا دارد و کمپانی برای این منظور به میزان یادی روی کمک مهندسان اوپل که قبلا به جنرال موتورز در بازگرداندن کاسکادا و اینسیگنیا به عنوان مدل های بیوک به آمریکا کمک کرده بودند حساب کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن در صحبت های خود در کنگره جهانی اتو نیوز در دیترویت، اعلام کرد که کمپانی یک برنامه سه وجهی برای بازگشت به آمریکا دارد. کمپانی پروژه بازگشت را با استارت سرویس Free2Move در سیاتل آغاز کرد. Free2Move یک اپلیکیشن حمل و نقل است که می توان با آن آپشن های حمل و نقل متفاوتی مانند پیشنهاداتی از Car2Go، Lime Bike و Zipcar را رزرو کرد.
رویترز در گزارشی آورده که فاز دوم شامل خدمات اشتراک سواری با استفاده از خودروهای ساخت پژو سیتروئن است. این می تواند به آشنا کردن مردم و مشتریان با محصولات کمپانی قبل از آغاز فاز سوم که شامل فروش خودروهای کمپانی در آمریکا می شود کمک زیادی کند.
کمپانی نگفته کدام برند قرار است در ابتدا محصولاتش را در آمریکا بفروشد ولی لری دامینیک، مدیرعامل پژو سیتروئن آمریکای شمالی گفته که شرکت تصمیم خود را مبنی بر این که چه برندی باید وارد آمریکا شود گرفته و احتمال این که دی اس برای این کار انتخاب شده باشد خیلی کم است.
بدون توجه به این که کدام برند به آمریکا بازخواهد گشت، تاوارس گفته که خودروهای مختص بازار آمریکا با کمک مهندسان اوپل طراحی خواهند شد زیرا آن ها از قبل آشنایی خوبی با این بازار دارند و هم از قوانین و استانداردهای آمریکا مطلعند و هم از سلیقه مشتریان آمریکایی.
تاوارس در ادامه گفته که خودروهایی هم اکنون در دست طراحی است ولی هنوز زمان ورود آن ها به بازار مشخص نیست.
در خبری مرتبط، تاوارس اعلام کرده که کمپانی تا سال 2025 محصولات خود را 100 درصد الکتریکی سازی خواهد کرد روی تمامی مدل ها یک نسخه الکتریکی یا هیبریدی وجود خواهد داشت. وی همچنین گفته تا سال 2030، 10 درصد از خودروهای پژو سیتروئن قابلیت رانندگی خودران خواهند داشت و 80 درصد از محصولات کمپانی از قابلیت مذکور تحت شرایطی خاص بهره مند خواهند بود. با این اوصاف، 10 درصد از محصولات کمپانی تا سال 2030 از سیستم خودران سطح 5 برخوردار خواهند بود و دیگر مدل ها، سیستم سطح 3 یا پایین تر خواهند داشت.