printlogo

این روزها بسیاری از شرکت های خودروساز و واردکننده تمرکز زیادی را بر روی مسئله تامین قطعات کرده اند. هر چقدر هم که خدمات پس از فروش یک برند خوب و شایسته مشتریان باشد، اما تا زمانی که قطعات مورد نظر در زمان مناسب به دست مشتری نرسد، نمی توان امتیاز کاملی را به خدمات پس از فروش آن شرکت داد. کمپانی های به روز دنیا در سال های اخیر سعی دارند تا نیاز قطعات مشتریان را در کمتر از 72 ساعت تامین کنند و با پرداخت به این مسئله توانستند تا امتیاز خود را در میان مشتریان و رضایت مندی آن ها افزایش دهند.
کد خبر : 15566
تاریخ انتشار : 28 دی 1396 10:25:00

«خبرماشین» - این روزها بسیاری از شرکت های خودروساز و واردکننده تمرکز زیادی را بر روی مسئله تامین قطعات کرده اند. هر چقدر هم که خدمات پس از فروش یک برند خوب و شایسته مشتریان باشد، اما تا زمانی که قطعات مورد نظر در زمان مناسب به دست مشتری نرسد، نمی توان امتیاز کاملی را به خدمات پس از فروش آن شرکت داد. کمپانی های به روز دنیا در سال های اخیر سعی دارند تا نیاز قطعات مشتریان را در کمتر از 72 ساعت تامین کنند و با پرداخت به این مسئله توانستند تا امتیاز خود را در میان مشتریان و رضایت مندی آن ها افزایش دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از روابط عمومی نگین خودرو، شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران، چند وقتی است که به روزترین انبار قطعات یدکی خودروهای خود را در محدوده خیابان دماوند تاسیس کرده است. این انبار در فضایی بالغ بر 6 هزار متر ساخته شده و استانداردهای به روز رنو در آن دیده می شود. وقتی وارد سوله اصلی انبار قطعات رنو می شوید، قفسه های طبقه بندی منظمی را با کد بندی های خاص می بینید. این سوله از سه طبقه کامل و سه نیم طبقه تشکیل شده است. علاوه با راه پله ها و جرثقیل های متحرک جابه جایی بار، دو آسانسور در این مجموعه قرار دارد که نشان از بزرگی و عظمت آن است.
نگین خودرو تمام قطعات را از کمپانی رنو و واحد مرکزی تامین قطعات این کمپانی فرانسوی تامین می کند و وقتی به انبار این شرکت نگاه می کنید، خبری از قطعات متفرقه نیست. وقتی قطعات با بسته بندی های اصلی رنو به انبار نگین خودرو می آیند، برچسب تایید و گارانتی قطعات بر روی آن نصب می شود. اگر در هنگام حمل و بارگیری، قطعه ای صدمه ببیند، برچست قرمز رنگی بر روی آن نصب می شود که تا به دست مشتریان و واحد خدمات پس از فروش نرسد و در جایی مجزا انبارداری می شود.
انبار نگین خودرو طبق بازرسی های رسمی، می تواند به 90 درصد نیاز مشتریان در لحظه پاسخ بدهد که در مقایسه با نرخ سرویس دهی جهانی تویوتا با عدد 86% ، عددی فوق العاده در گروه خودرویی است.  این مسئله را زمانی می توان فهمید که بسته بندی موتورهای کامل، گیربکس ها، قطعات شاسی، بدنه، شیشه ها، درب ها و... به صورت تفکیک شده و با قواعد روز انبار داری در این مرکز قرار دارد.
اگر در این میان مشتری قطعه بخواهد که در انبار وجود نداشته باشد، طبق قواعد رنو در صورت شناسایی آن قطعه به عنوان قطعه ضروری، توسط DHL در کمتر از سه روز به ایران ارسال می شود و به دست مشتری می رسد. نکته جالب دیگر انبار قطعات رنو این است که شما می توانید قیمت جهانی قطعه را جستجو نمایید و با استعلام قیمت از نگین خودرو، عددی مشابه به ارزش یورویی را به دست آورید. این روزها سبک فعالیت نگین خودرو و رنو در تامین قطعات خودروهایشان به سبکی است که بازار متفرقه قطعات نمی تواند به پای این شرکت برسد و مشتریان برای خرید قطعات با قیمت مناسب و اطمینان بیشتر، به سراغ نگین خودرو می آیند.