printlogo

در روز تست که محل کوهستانی و جاده ‏های باریک و پُرپیچ و خم خاکی و آسفالت را انتخاب کرده بودیم، رانندگی با جوک در حالت پرفشار و پرگاز به واسطه موتور قوی و هندلینگ عالی و چسبندگی این ماشین که حدود 0.85 نیروی جی بوده و از کراس‏ اوورهای مثل توسان و اسپرتیج خیلی بهتر است.
کد خبر : 15556
تاریخ انتشار : 27 دی 1396 14:42:00

«خبرماشین» - در روز تست که محل کوهستانی و جاده ‏های باریک و پُرپیچ و خم خاکی و آسفالت را انتخاب کرده بودیم، رانندگی با جوک در حالت پرفشار و پرگاز به واسطه موتور قوی و هندلینگ عالی و چسبندگی این ماشین که حدود 0.85 نیروی جی بوده و از کراس‏ اوورهای مثل توسان و اسپرتیج خیلی بهتر است، بسیار هیجان ‏انگیز و جذاب جلوه می ‏کرد و با سرعت 90 تا 100 کیلومتر به راحتی این ماشین در سرپیچ فرمان می ‏گرفت و گاهی لرزش‏ هایی در چرخ ‏های عقب حس می‏ شد که با قرار دادن ماشین روی حالت 4 چرخ متحرک، عملاً این ریزه لرزش ‏ها هم برطرف شد و دقیقاً حس کردم پشت یک سواری خوش دست و خوش فرمان و چسبیده به زمین، با شتاب 8 تا 8.5 ثانیه نشسته ‏ام که اصلاً نباید گول ظاهر کوچکش را خورد و به شدت موقع تخت گاز رفتن با آن باید احتیاط کرد.
در کنار تمامی این ها، نیسان ترمزهای عالی هم روی این ماشین سوار کرده و با کوچک ‏ترین عکس‏ العملی، ماشین را از حالت پُرشتاب در حرکت به نقطه سکون می‏ رساند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در کلام کلی نیسان جوک اسپرت در کنار رقبای پُرفروش و هم قیمتی مثل توسان و اسپرتیج انتخاب اول است، چون برای من همیشه موتور و قوای فنی و گیربکس مطرح بوده است. اگرچه نیسان روی این ماشین از جعبه دنده ضریب متغیر یا همان CVT ایکس ترونیک سود برده، اما این گیربکس در تعویض‏ها تاخیر نداشته و مثل CVT‏ های معمولی حوصله سربرنیست و از طرفی خیلی عالی با موتور کوپل شده و بواسطه این سیستم توربوی جانانه، عملاً خیلی اسپرت از زمین ماشین را کنده و روی دور موتورهای مناسب به شما دنده و سواری می ‏دهد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته: مسیح فرزانه