یک کارشناس صنعت خودرو گفت : باید راهبردها و سیاست گذاری های مشخصی برای صنعت خودرو تدوین شود.
امیر حسن کاکایی، افزود : البته راهبرد و استراتژی صنعت خودرو در افق 1404 تدوین شده است اما این استراتژی به روز نیست .
وی تصریح کرد : در راستای استراتژی صنعت خودرو باید برنامه ها و راهبردهایی تدوین می گردید که تاکنون تدوین نشده است .
وی افزود : متاسفانه امروز سیاست گذاران به حل مسائل روزمره صنعت خودرو ورود کردند در حالی که باید راهبردها و سیاست های مشخصی برای صنعت خودرو تدوین و اجرایی شود.
وی در ادامه به ضرورت ایجاد نوآوری و طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو پرداخت و گفت : مسلما پرداختن به این مساله مستلزم همکاری مشترک خودروسازان بزرگ داخلی است .
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تاکید کرد : البته در چند سال اخیر همواره این موضع عنوان شده متاسفانه ولی به جهت صرف زمان بالا مورد توجه دولت و مسئولان قرار نگرفته و عملا این مساله مغفول مانده است .
کاکایی افزود : متاسفانه امروز بیشتر تلاش ها و تصمیمات دولت و مسئولان جهت رفع مسائل روزمره صنعت خودرو صرف می شود.
وی در ادامه راه حل مشکل فن آوری در صنعت خودرو را همکاری مشترک و مذاکره با شرکت های بزرگ دنیا ذکر کرد و گفت : به نظر می رسد بواسطه قرارداد و امتیازاتی این موضوع در حال حل شدن است اما باز هم به نظر می رسد مشکلات جدید دیگری در راه است.
وی همچنین به مذاکره خودروسازان با شرکتهای اروپایی پرداخت و یاد آور شد: در شرایطی که مذاکراتی با برخی از خودروسازان اروپایی صورت گرفته است ولی سوال این است که در این جریان مطرح می شود این است که با چه امتیازی این همکاری ها خواهد بود؟
وی تاکید کرد : اینکه خودروی جدیدی تولید شود اما به لحاظ نوآوری و داخلی سازی موجب توسعه زیرساخت ها در صنعت خودرو ایران نشود قطعا حرکت موثری در جریان تولید و عرضه محصولات جدید به صنعت خودرو نخواهد بود.