شکی نیست که پورشه در بازار خودروی امروز یکی از شرکت های پیشرفته در زمینه تکنولوژی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، این خودروساز برخی از سریع ترین خودروهای اسپرت را عرضه می کند و جذاب ترین خودروی هیبریدی یعنی پانامرا توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو را در سبد محصولات خود دارد. خوشبختانه این خودروساز تمایلی به تغییر این وضعیت ندارد چرا که با بزرگ ترین چالش سال های اخیر خود یعنی برقی سازی رو به رو شده است.
مدیر مالی این خودروساز، Lutz Meschke طی مصاحبه ای اطلاعات بیش تری از چگونگی مواجهه پورشه با برقی سازی و تلاش آن برای سودده ماندن در این روند ارائه کرده است. در حال حاضر این خودروساز آلمانی از سود حاشیه 15 درصد بهره می برد.
Meschke گفت: "این یک هدف استراتژیک است. ما باید شرکت را طوری سازمان دهی کنیم که در جهت تحقق این هدف گام بردارد. همیشه سال هایی وجود خواهند داشت که سود ما به خاطر نرخ ارز و یا بحران های اقتصادی به کم تر از 15 درصد می رسد اما کارکنان ما باید بدانند که ما کنار نمی کشیم."
پورشه در پشتیبانی از برنامه برقی سازی خود حدود 3.5 بیلیون دلار در تکنولوژی های خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهد کرد و تصمیم دارد به یکی از پیشگامان هیبریدی سازی و برقی سازی تبدیل شود. اما در عین حال این خودروساز بهبود موتورهای احتراقی خود را نیز ادامه خواهد داد.
وی افزود: "ما تصمیم داریم طی 10 سال آینده موتورهای احتراقی بهینه شده، هیبریدی شارژی ها و خودروهای اسپرت تمام برقی را به طور موازی عرضه کنیم. قرار است اولین پورشه تمام برقی در سال 2019 وارد جاده ها شود. باید بدانید که این اولین راه است. ما در زمینه حمل و نقل برقی نیز استانداردهای جدیدی تعریف خواهیم کرد."