printlogo

پس از شایعات زیاد، انتشار تصاویر غیر رسمی و تیزرها تصویر، سرانجام ب ام و M5 رسما معرفی شد.
کد خبر : 14494
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1396 15:37:00

حفظ وزن در این سدان بسیار مهم بوده و به همین دلیل M5 های جدید از دری موتور آلومینیومی و سقف‌های فیبر کربنی برخوردارند.
پس از شایعات زیاد، انتشار تصاویر غیر رسمی و تیزرها تصویر، سرانجام ب ام و M5 رسما معرفی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تیزرها و اخبار این مدل ویژه را دنبال می‌کنید، قطعا از دیدن این خودرو شگفت‌زده نخواهید شد.
براساس انتظارها این سدان اسپورت قدرتش را از یک موتور V8 بیوتوربو 4.4 لیتری با قدرت 600 اسب‌بخار می‌گیرد و گشتاوری حدود 749 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این آمار در سامانه مولد نیرو باعث می‌شود تا خودرو در 3.4 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و با بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد.
البته یک پکیج اختیاری برای رانندگان M وجود دارد که بیشینه سرعت خودرو را به 305 کیلومتر در ساعت می‌رساند.
اولین ب ام و M5 به صورت استاندارد با قابلیت محرک تمام چرخ اکس‌درایو وارد شد و ب ام و از همان زمان وعده داد تا به کاملا احساسی با سیستم محرک تمام چرخشش درگیر شود تا بالاترین عملکرد در این بخش را رقم بزند. با کار روی سامانه انتقال نیروی مرکزی و ایجاد صفحه کلاچ‌ها سامانه حرکتی تمام چرخ می‌تواند نیرو را به صورت کاملا متغیر و با توجه به میزان نیاز بین محورهای جلو و عقب توزیع کند. دیفرانسیل‌های اکتیو M در محور عقب به طور کامل متغیر است و اثر قفل‌کنندگی آن بین صفر تا صد تعریف شده است.
موتور خودرو با یک سامانه انتقال قدرت 8 سرعته است‌ترونیک با آپشن "درایولاجیک" هماهنگ شده است. بنا بر اعلام مقامات شرکت آلمانی ب ام و، درایو لاجیک باعث می‌شود تا کاربران ویژگی‌های انتقالی را با توجه به عملکرد شخصیشان و برحسب نیاز به تعداد و سرعت تغییر، تنظیم کنند. رانندگان همچنین می‌توانند یکی از حالات اسپورت، کامفورت و اسپورت‌پلاس را برای رانندگی خود برگزینند. سامانه تعلیق این خودرو امتحان نهایی خود را در پیست نوربرگ‌رینگ گذرانده است. دو دکمه در این خودرو وجود دارد که می‌تواند برخی از تنظیمات موتور، انتقال قدرت و تعلیق را برای حرکت راننده سیو کرده و در زمان مناسب ارائه دهد.
حفظ وزن در این سدان بسیار مهم بوده و به همین دلیل M5 های جدید از دری موتور آلومینیومی و سقف‌های فیبر کربنی برخوردارند. براساس تنظیمات مدل اروپایی M5 تقریبا 1855 کیلوگرم وزن دارد.
ترمزهای این خودروی پرفورمنس در گزینه استاندارد تقریبا از همان مدل‌هایی است که در ترکیب M ها دیده می‌شود. اما در صورت تمایل مشتریان ترمزهای سرامیک کربن نیز روی خودروها به کار می‌رود.
این سدان با چرخ‌های 19 اینچی با پهنای 9.5 اینچ در جلو عرض 10.5 اینچ در عقب ارائه خواهد شد و در صورت تمایل مشتریان با چرخ‌های 20 اینچی ارائه خواهد شد.
قیمت نسخه‌های آمریکایی این خودرو هنوز اعلام نشده اما اروپائی‌ها می‌توانند با 117 هزار 900 یورو یکی از این نسخه‌ها را در سپتامبر 2017 سفارش دهند. ب ام و وعده داده که اولین نسخه‌های این خودرو در بهار سال آینده در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.