printlogo

شرکت پورشه امسال چهلمین سالگرد تولید نخستین مدل 928 خود را پیش رو دارد و برای گرامیداشت این موضوع، جشن‌های بزرگی در گرن پری Oldtimer تدارک دیده است. این گرن پری یکی از خاص‌ترین وقایع خودرویی آلمان است که طی چند روز آینده قرار است در پیست نوربورگ رینگ برگزار شود.
کد خبر : 14459
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1396 18:53:00

شرکت پورشه امسال چهلمین سالگرد تولید نخستین مدل 928 خود را پیش رو دارد و برای گرامیداشت این موضوع، جشن‌های بزرگی در گرن پری Oldtimer تدارک دیده است. این گرن پری یکی از خاص‌ترین وقایع خودرویی آلمان است که طی چند روز آینده قرار است در پیست نوربورگ رینگ برگزار شود.

به گزارش پابگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اگر چه 928 به اندازه 911 خودرویی نمادین نیست، ولی با این حال هنوز هم میان هواداران پورشه یک مدل افسانه‌ای محسوب می‌شود. این خودرو آخرین مدل لوکس گرن تورر کمپانی تا قبل از رونمایی پانامرا بود و روز به روز به محبوبیت آن بین علاقه مندان دنیای خودرو و کلکسیونرها افزوده می‌گردد.

این مدل در سال 1977 رونمایی شد و با وجود موتور 8 سیلندر خورجینی خود که در قسمت جلوی خودروی نصب شده بود و نیروی مورد نیاز محور عقب را تأمین می‌کرد، گل سر سبد مدل‌های ترنس اکسل پورشه محسوب می‌شد. آن موتور از نظر حجم طی تقریباً دو دهه تولید از 4.5 لیتر مدل اولیه تا 5.4 لیتر که در سال 1995 ارائه شده بود همواره در حال رشد بوده است.

موتور مذکور نخستین موتور هشت سیلندر خورجینی پورشه بود، موتوری که راه را برای هشت سیلندرهایی که امروزه روی مدل‌هایی مانند پانامرا، کاین و 918 اسپایدر می‌بینید هموار کرد. زمانی که 18 سال پس از آغاز تولید عمر این خودرو به پایان رسید، پورشه بیش از 60 هزار دستگاه از آن فروخته بود که سهم اعظم این عدد متعلق به 928 اورجینال و باقی به ترتیب به S4 و S1/S2 تعلق داشت.

این هفته در پیست نوربورگ رینگ، پورشه مدل‌های مختلفی از 928 را در معرض دید عموم قرار خواهد داد، از جمله خاص‌ترین آن‌ها می‌توان به نمونه اولیه 4 درب که منجر به تولید پانامرا شد، یک نمونه اولیه کانورتیبل که هیچ وقت به خط تولید نرسید و یک نسخه مسابقه‌ای که اخیراً در بریتانیا بازسازی شده است اشاره کرد.