printlogo

به دلیل اینکه در محدوده قیمتی 50 تا 80 میلیون تومان تنوع چندانی وجود ندارد لذا پیش بینی می شود تا این بازار در سال 96 در اختیار خودروهای چینی قرار بگیرد.
کد خبر : 13741
تاریخ انتشار : 07 فروردین 1396 12:37:00

به دلیل اینکه در محدوده قیمتی 50 تا 80 میلیون تومان تنوع چندانی وجود ندارد لذا پیش بینی می شود تا این بازار در سال 96 در اختیار خودروهای چینی قرار بگیرد.

پیش بینی یک کارشناس خودرو از بازار سال 96یک کارشناس بازار خودرو از حضور خودروهای چینی در رنج 50 تا 80 میلیون تومان در بازار داخلی به دلیل نبودن رقیب قدرتمند در سال 96 خبر داد.

بابک صدرایی با بیان اینکه در سال 96 به دلیل نبود خودروهای داخلی متنوع و قدرتمند در رنج قیمتی 50 تا 80 میلیون تومان بازار در تسخیر خودروهای چینی قرار می گیرد گفت: در رنج های قیمتی دیگر بازار با تنوع نسبی خودرو روبرو است ولی به دلیل اینکه در محدوده قیمتی 50 تا 80 میلیون تومان تنوع چندانی وجود ندارد لذا پیش بینی می شود تا این بازار در سال 96 در اختیار خودروهای چینی قرار بگیرد.

وی با اشاره به معرفی چندین محصول جدید داخلی در سال 95 توسط خودروسازان داخلی گفت:در بازار خودروهای زیر 55 میلیون تومان سال گذشته چندین خودروی جدید مانند کوئیک سایپا، دنا پلاس و 207 صندوقدار معرفی شدند که این خودروها در سال 96 وارد بازار می شوند و لذا در این رنج قیمتی با تنوع اندکی روبرو هستیم.

این کارشناس خودرو با بیان اینکه در رنج خودروهای 80 تا 100 میلیون تومان نیز خودروهای فرانسوی و کره ایی جدید وارد بازار شده و یا خواهد شد ادامه داد: هم اکنون خودروهای هیوندا آی 10 و آی 20 از سوی کرمان موتور وارد بازار شده و خودروهای النترا و اکسنت نیز در سال 96 به بازار ایران اضافه می شوند. همچنین خودروی پژو 2008 که عنوان می شود زیر 100 میلیون تومان قیمت خواهد داشت نیز در سال جدید وارد بازار خواهد شد و  لذا در این رنج قیمتی نیز در سال 96 شاهد تنوع اندک محصولات خواهیم بود.

صدرایی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکان کاهش قیمت خودرو در سال 96 وجود دارد یا خیر گفت: به دلیل افزایش هزینه ها یی که خودروسازان هر ساله با آن روبرو می شوند امکان کاهش قیمت خودرو در سال جدید را پیش بینی نمی کنم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان خاطر نشان کرد:بازار خودرو هر روز به سمت رقابتی شدن پیش می رود و لذا در این بازار لزوم توجه بیشتر به موضوع مهم خدمات پس از فروش برای جلب رضایت مشتری احساس می شود.

صدرایی ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات پس از فروش اقداماتی انجام شده است ولی هنوز تا رسیدن به استانداردهای روز دنیا فاصله وجود دارد و لذا باید قدم های جدی تری در این عرصه برداشته شود.

 

منبع: عصرایران