printlogo

مدیر خاورمیانه و آٰفریقای پژو سیتروئن گفت: پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای، ما اولین شرکتی بودیم که در ایران به صورت واقعی حضور پیدا کردیم.
کد خبر : 13633
تاریخ انتشار : 11 اسفند 1395 11:40:00

مدیر خاورمیانه و آٰفریقای پژو سیتروئن گفت: پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای، ما اولین شرکتی بودیم که در ایران به صورت واقعی حضور پیدا کردیم.

مدیر خاورمیانه و آفریقای گروه صنعتی P.S.A در خصوص همکاری این گروه صنعتی با شرکای ایرانی گفت: در دو سال گذشته من 25 بار به ایران سفر کرده‌ام و به طور متوسط یک هفته در ماه در ایران هستم. همین امر نشان می‌دهد که ما برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای همکاری با شرکای تجاری خود داریم.

ژان کریستوفر کمار ادامه داد: مجموعه ما همکاری‌های گسترده‌ای با شرکای ایرانی خود دارد. بعد از تاسیس شرکت ایکاپ که حاصل همکاری پژو با ایران خودرو است و خط تولید جدیدی که با همکاری سایپا و سیتروئن در کاشان راه اندازی خواهد شد اکنون برند دی اس نیز که یک خودرو لوکس است توسط یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی به ایران وارد می شود. همین امر نشان می‌دهد ما علاوه بر شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی نیز همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای، ما اولین شرکتی بودیم که در ایران به صورت واقعی حضور پیدا کردیم.

کمار ادامه داد: ما تعهداتی داریم که به آنها پایبند هستیم. یکی از آنها انتقال تکنولوژی و تولید قطعات مطابق استاندارد جهانی در ایران است. شما قطعه سازان خوبی دارید که این قابلیت را دارند که با استاندارد های روز اروپا حرکت کنند.

وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر قدیمی بودن پلت فرم و تمایل فرانسوی‌ها برای استفاده از قطعات خارجی تصریح کرد: قرار است 30 درصد از محصولات تولیدی در ایران را در قالب برندهای اصلی شرکت صادر کنیم. آن هم در بازار خاورمیانه که رقبای ژاپنی و کره‌ای حضور دارند. پس مجبور هستیم که بهترین کالا را تولید کنیم تا در این بازار بمانیم. پژو 2008 که از ماه آینده به بازار ایران عرضه می شود و بعد از آن 301 و 208 خواهد بود یکی از همین خودروها است. ضمن آنکه ما باید قیمت تمام شده کالای خود را نیز پایین بیاوریم. پس ملزم هستیم که از قطعاتی که در ایران تولید می شود استفاده کنیم.

وی در خصوص تولید خودروی دی اس در ایران گفت: مدل‌های این خودرو جزو سواری‌های لوکس محسوب می‌شود و افراد کمی توانایی خرید آن را دارند. فعلا در حال بررسی بازار هستیم و این خودرو را به ایران صادر می‌کنیم. اگر ببینیم که بازار ایران ظرفیت مصرف این خودرو را دارد برای تولید آن در ایران برنامه‌ریزی خواهیم کرد

این مقام مسئول در پژو سیتروئن در پایان با تشریح برنامه‌های بلند مدت این مجموعه گفت: ما می‌خواهیم تا سال 2025 سالانه یک میلیون خودرو در منطقه خاورمیانه و آفریقا به فروش برسانیم که سهم واحدهای تولید در این کشورها 700 هزار خودرو است. مطابق برنامه‌‌ای که تهیه کرده‌ایم سهم ایران خودرو 200 هزار دستگاه و سهم سایپا 150 هزار دستگاه است.

 

منبع: خبرآنلاین