به گزارش اتوکار، نسل آینده فولکس واگن گلف GTI به لطف یک موتور هیبریدی علاوه بر بهبود پرفورمنس، مصرف سوخت کمتری نیز خواهد داشت.
در این گزارش آمده که گلف GTI جدید هنوز هم از یک موتور 2 لیتری توربو چهار سیلندر استفاده خواهد کرد، ولی یک سیستم الکتریکی 48 ولتی با موتور استارتر یکپارچه نیز روی آن نصب خواهد شد. علاوه بر این، احتمال این وجود دارد که برای حذف تأخیر توربو و ارائه گشتاور بیشتر توربوشارژر سنتی این خودرو جای خود را به یک کمپرسور الکتریکی بدهد.
همچنین گفته میشود که در یک حالت رانندگی خاص، موتور استارتر الکتریکی دو برابر پرفورمنس بیشتری به موتور احتراق داخلی خودرو اضافه خواهد کرد. با این اوصاف، مجموع نیروی این خودرو مانند مدل فعلی گلف GTI کلاب اسپرت و حول و حوش 261 اسب بخار خواهد بود.
طبق شنیدهها، این خودرو از همان پلت فرم MQB که در مدل فعلی به کار رفته استفاده خواهد کرد. از جمله تغییرات مهم در این پلت فرم استفاده از مواد اولیه سبک وزنی است که وزن کلی خودرو را حدوداً 50 کیلوگرم کمترمیکند.
فروش این خودرو در اروپا از سال 2020 آغاز میشود.
منبع: خبرخودرو