«مجله ماشین» - مک لارن، از نسخه مفهومی P1 GTR در جشنواره Concours d’Elegance کالیفرنیا رونمایی کرد و آن را بهترین اتومبیل مسابقه ای دنیا لقب داد!
مدل مورد بحث که پس از اعمال تغییراتی روی نسخه جاده ای P1 به تولید می رسد، برای تأمین قوای محرکه خود به پیشرانه 3.8 لیتری 8 سیلندر خورجینی توئین توربو متکی است که در قسمت میانی شاسی قرار می گیرد و در ترکیب با موتور الکتریکی و سامانه بازیابی انرژی، قادر به تولید 1000 اسب بخار قدرت (84 واحد بیشتر از نسخه جاده ای) است!
این نسخه، به لطف محور جلوی پهن تر به میزان 80 میلی متر و اسپلیتر مسابقه ای جلو، ضریب آیرودینامیکی بهتری داشته و به واسطه شاخصه های ذیل از مدل پایه متمایز می شود:
- جلوپنجره متفاوت
- ورودی هوای روی سقف
- کاهش ارتفاع
- تیغه آیرودینامیک بزرگ پشت گلگیرهای جلو
- پنل جانبی عقب که باعث ورود هرچه بهینه هوا به مجموعه پیشرانه می شود
- اسپویلر مسابقه ای هوشمند
- رینگ های 19 اینچی با 10.5 اینچ پهنا در جلو و 13 اینچ پهنا در عقب
این اتومبیل، همچنین از جک هیدرولیکی مشابه مدل 650S سود می برد که باعث تعویض هرچه آسان تر تایر می شود.
مدل مورد بحث، از سال آینده به تولید خواهد رسید (تعداد آن هنوز مشخص نیست) و معادل 3.28 میلیون دلار قیمت خواهد داشت.