printlogo

انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه ای باشد، ممکن است که کاملا نیز تابع سلیقه باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.
کد خبر : 13292
تاریخ انتشار : 04 دی 1395 12:13:00

«خبرماشین» - انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه ای باشد، ممکن است که کاملا نیز تابع سلیقه باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد در حالی که نسل جدید هیوندای الانترا پس از وقفه ای دو دهه ای (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در واقع نسل سوم هیوندای الانترا بود که البته با نام آوانته در کشورمان عرضه شد) به ایران بازگشت و به واسطه طراحی ظاهری اش که تابع همان امواج مورد علاقه طراحان هیوندای در چند سال اخیر بوده و به دلیل شباهت زیاد به برادر بزرگترش با نام سوناتای کوچک شهرت یافته است در حالی که کیا پس از تجربه موفقیت در نسل قبلی سراتو در نسل جدید آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است. البته این نسل سراتو هم شباهت هایی با کیا اپتیما دارد.

هیوندای الانترا مدل 2017 دارای یک جفت چراغ جلوی پروژکتوری باریک به همراه جلوپنجره ای عریض تر و شش گوشه ای زایه دارتر با قسمت های افقی است. در قسمت زیرین جلوی این خودرو نیز عناصری بومرنگ شکل برای جای گیری چراغ های مه شکن گرد تعبیه شده است.

نیم رخ این خودرو دارای خط کمری برجسته از روی گلگیر جلو، طراحی جدید ستون C و رینگ های آلیاژی 16 اینچی است در حالی که در قسمت پشت آن چراغ های عقب بزرگ با مجموعه LED جذاب و اسپویلری شیک به همراه طراحی سپر نوین به چشم می خورد. بدنه الانترای جدید یکی از ایرودینامیک ترین ها در کلاس خود است.

کیا سراتو مدل 2017 دارای تغییراتی همچون چراغ های کشیده جدید در قسمت جلو که جایگزین چراغ های بزرگ تر و گرد تر مدل قبلی شده اند و هم چنین نسخه ای کشیده تر و بهتر از جلوپنجره tiger-nose کیا و سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده به همراه چراغ های مه شکن و هواکش های بلند مصنوعی در هر طرف این خودرو تعبیه شده است. تغییرات قسمت پشت این خودرو به لنز تیره شده چراغ های عقب و قطعات LED جدید محدود می شود.

در طراحی کابین نیز الانترا تابع همان سبک سوناتا است در حالی که سراتو دارای طراحی منحصر به فردی نسبت به برادر بزرگ تر خود یعنی اپتیما دارد. اگرچه از نظر کیفیت کابین سراتو بهتر از الانترا است اما طراحی ادوات داشبورد و نشان دهنده ها جذابیت خاصی ندارد. همچنین طراحی صندلی ها و نیز غربیلک فرمان سراتو جذاب تر است.

همه این موارد در شرایطی است که سراتو از پیشرانه 2 لیتری 173 اسبی و الانترا از پیشرانه 1.8 لیتری 148 اسب بخاری بهره می برد و با وجود جعبه دنده هایی با عملکرد شبیه به هم و اخلاف وزن ناچیز اما باز هم الانترا در شتاب گیری 0.3 ثانیه از رقیبش برتر باشد.

این مشخصات نزدیک و ویژگی های شبیه به هم، در تجهیزات رفاهی نیز دیده می شود. اما با تمامی این اوصاف برتر محسوب شدن نام هیوندای نسبت به شریکش کیا، خوش نامی الانترا که از گذشته در ذهن ها باقی مانده و بازار دست دوم هیوندای می تواند برگ های برنده الانترا در بازار خودرو کشورمان باشد.

 

 

 

هیوندای الانترا

کیا سراتو

پیشرانه

موتور 4 سیلندر - گیربکس اتوماتیک

موتور 4 سیلندر - گیربکس اتوماتیک

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

6 دنده اتوماتیک

حجم موتور

1797 cc

1999 cc

دیفرانسیل

جلو

جلو

سیلندر

4

4

تعداد سوپاپ

16

16

اسب بخار

6500/148

6500/173

گشتاور

4700/178

4700/209

طول

4530 mm

4560 mm

عرض

1775 mm

1780 mm

ارتفاع

1415 mm

1445 mm

وزن

1194 kg

1268 kg

سایز تایر

195/65R15

205/55R16

حداکثر سرعت

200 km/h

210 km/h

شتاب

10.2

10.5

مصرف سوخت

7.1

7.7

ظرفیت مخزن

50

50

استاندارد محیط زیست

یورو 4

یورو 4

کیسه های هوا

راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای

راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای

ترمز

ABS - EBD - ESP - BAS

ABS - ESP - EBD - BAS

صندلی

راننده برقی - چرم - گرمکن و سردکن

قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت - گرمکن و سردکن

تهویه مطبوع

دستی - کنترل اتوماتیک سفارشی

جداگانه برای سرنشینان جلو

پنجره

برقی

برقی

آینه

برقی - گرمکن

برقی

چراغ

روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی

LED

سایر

5 گرمکن 2سردکن، فرمان 3حالته ، کول باکس، کروز کنتری ، سانروف ، سیستم کمکی پارک، اتوهلد، کیلس استارتر، سانروف، دی لایت، سیستم ولکام، کروز مموری صندلی، سنسور جلو

گارانتى/6 ایربگ/مانیتور/فرمان سه حالته/5 گرم کن و 2سرد کن/کیلس استارتر/دنده پشت فرمان/صندلی راننده برقی/مموری صندلى راننده/سانروف/کولر دیجیتال دوال/ESP/سنسور جلو و عقب/دوربین عقب/زنون/دی لایت/سنسور نور/آیینه فتوکرومیک/آیینه تاشو برقی/سیستم ولکام/کول باکس/کروز/بلوتوث/دستور گفتارى/مه شکن عقب/ رادار نقطه کور  

قیمت

137 میلیون تومان

146 میلیون تومان