printlogo

هیوندای الانترا اسپرت سرانجام عرضه شده و جالب ترین خودروی کامپکتی خواهد بود که این برند در آمریکای شمالی عرضه می کند.
کد خبر : 12694
تاریخ انتشار : 19 مهر 1395 12:40:00

هیوندای الانترا اسپرت سرانجام عرضه شده و جالب ترین خودروی کامپکتی خواهد بود که این برند در آمریکای شمالی عرضه می کند.

این خودرو با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 195 فوت پوند جذابیت سواری بسیاری خواهد داشت.

خودروهای کامپکت، حتی مدل های اسپرت آن ها با موتورهای توربوشارژ سر و صدای زیادی تولید نمی کنند. این خودروها معمولا صداهای جالبی ندارند اما در مورد الانترا اسپرت جدید چنین نیست. این خودرو صدایی خشن و جدی تولید می کند. در واقع این خودرو صدایی شبیه به خودروهای رالی تولید می کند.

یک خودروی اسپرت باید گیربکس اسپرت نیز داشته باشد و الانترا اسپرت نیز با دو گزینه گیربکس عرضه می شود. مهم ترین گیربکس این خودرو دستی شش سرعته است که مشابه ولوستر Rallye خواهد بود. گزینه گیربکس دیگر این خودرو اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته است.

هم چنین الانترا اسپرت جدید از کارخانه با تایرهایی تهاجمی تر خارج می شود که به رینگ های 18 اینچی مجهز هستند. تایرهای HankookVentus S1 Noble چهار فصل بوده و کشش و واکنش بسیار خوبی را فراهم می سازند که دقیقا نیاز یک خودروی کامپکت است.

هیوندای اصلاحات متعددی را در الانترای اصلی اعمال کرده است تا مدل اسپرت آن را تولید کند. بزرگ ترین تغییر در این خودرو بهره گیری از سیستم تعلیق هوای مولتی لینک  به جای محور شعاع چرخش در الانترای استاندارد است. هم چنین یک نوار تعادل جلوی باریک تر، کمک فنرهای بلندتر در جلو و فنرهای عقب و دمپرهای محکم تر برای این خودرو تعبیه شده است. ترمز این خودرو نیز به لطف روترهای جلوی بزرگ تر که 12 اینچی شده اند، بهبود یافته است.

تغییرات این خودرو صرفا محدود به عملکرد نیستند چرا که هیوندای کابین آن را نیز به روز کرده است. می توان قسمت های ظریف و در عین حال شیک قرمز رنگ را در داخل این خودرو دید که شامل دوخت روی فرمان، صندلی های واهرم دنده است. فرمان این خودرو نیز تخت شده تا حسی اسپرت تر القا کند و از نواری قرمز رنگ در مرکز بهره می برد.

 

منبع: خبرخودرو