printlogo

یک کارشناس صنعت خودرو با اعلام این که خودروسازان ایران طی سال های اخیر از خودروسازان برتر جهان جا مانده اند، گفت: کاهش فروش، باعث شده تا خودروسازان داخی به شدت از لحاظ تأمین منابع مالی مورد نیاز با مشکل مواجه شوند.
کد خبر : 11736
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1395 11:50:00

یک کارشناس صنعت خودرو با اعلام این که خودروسازان ایران طی سال های اخیر از خودروسازان برتر جهان جا مانده اند، گفت: کاهش فروش، باعث شده تا خودروسازان داخی به شدت از لحاظ تأمین منابع مالی مورد نیاز با مشکل مواجه شوند.

بهرام شهریاری افزود: ضعف بنیه مالی و قدرت خرید مردم، باعث شده تا فروش و در نتیجه تولید شرکت های خودروساز داخلی به شدت کاهش یآبد، چنانچه تا پیش از دولت نهم، خودروسازان داخلی بیش از یک میلیون و 600 هزار دستگاه در سال تولید داشتند که به دلیل سیاست های غلط، تولید فعلی آنها به کمتر از 700 هزار دستگاه در سال کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که همین تولید محدود نیز برای فروش با مشکل روبه‌روست، اظهار کرد: چاره اندیشی برای صنعت خودرو، منوط به توسعه همه جانبه آن است و مدیران این صنعت، باید به این باور برسند که دیگر نمی‌توان راه های گذشته را دو باره پیمود و به عبارتی، اگر قرار باشد چون گذشته به این اکتفا کنیم که یک مدل جدید را از خودروسازان معتبر جهان خریداری نموده و آن را بازتولید کنیم، راه به خطا برده ایم.

شهریاری با بیان این که برای ایجاد تحول ساختاری در صنعت خودرو، ابتدا باید این صنعت را به طور کامل از مدیریت و مالکیت دولت خارج نموده و آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم، تصریح کرد: خصوصی شدن صنعت خودرو، باعث می شود تا مدیران این صنعت در مراودات خود با شرکت های معتبر خودروسازی، علاوه بر امکان افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل، به فن‌آوری های مدرن در این حوزه نیز دسترسی داشته باشند.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان با تأکید بر لزوم تغییر مالکیت صنعت خودرو از بخش دولتی به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: مدیر بخش خصوصی به دلیل دلسوزی برای سرمایه خود، دانش مدیریتی مدرن و روزآمد را در طراحی و تولید خودرو پیاده می کند.

 

منبع: خبرخودرو