موسسه بیمه ایالات متحده (IHS) معمولا آزمایش تصادف خود را بر روی خودروهای اسپرت با تیراژ پایین انجام نمی دهد اما این بار یک استثنا قائل شده و خودروهای شورولت کامارو، دوج چلنجر و فورد موستانگ مجهز به موتورهای V8 را بررسی کرده است.
نتایج این آزمایشات مطابق آنچه انتظارش می رفت نبود و هیچ کدام از آن ها نتوانست امتیاز ایمنی کامل را به دست بیاورد. موستانگ در این آزمایشات به دلیل نداشتن سامانه پیشگیری از تصادف ناموفق بود و اعلام شد که خودروی چلنجر نیز نیازمند بهبود کیفیت است.
البته هر سه این خودرو امتیازات خوبی را در بخش حفاظت از سرنشینان در تصادف از جلو و کنار کسب کردند و کامارو، موستانگ و چلنجر به ترتیب امتیازات: خوب، قابل قبول، و حاشیه ای را به ثبت رساندند.
در این میان مشخص شد که پس از تصادف خودروی اسپرت دوج چلنجر فضای قرارگیری سرنشین بسیار محدود می شود باعث پایین آوردن ضریب ایمنی قسمت پا می گردد. در کل آزمایشات IHS نشان داد که خودروهای عضلانی اسپرت علی رغم آن چه انتظارش می رود ایمنی ندارد و تمرکز شرکت هایشان بیشتر بر روی طراحی ظاهری و قدرت موتورشان بوده است.