رنو کلیو RS 16 کانسپت قبل از مسابقات فرمول یک گرند پریکس موناکو رونمایی شد.
این خودرو به مناسبت چهلمین سالگرد رنو اسپرت و بازگشت رنو به فرمول یک ساخته شده است.
کلیو RS 16 کانسپت که توسط تیمی در مدت پنج ماه ساخته شده دارای بدنه و پلتفرک کلیو با نیرومحرکه ای از مگان RS275 Trophy R و قطعات گرفته شده از دیگر مدل های رنو از جمله کانگو و اسپیس است.
در حالی که بدنه کلیو حداکثر با رینگ هایی 18 اینچی منطبق می شود، رنو اسپرت مجبور بوده گلگیرهای این خودرو را بزرگ تر کند تا رینگ های بزرگ تر را برای آن تعبیه کند.
مهندسان با 60 میلی تر عریض تر ساختن بدنه این خودرو توانسته اند کلیو RS 16 را به رینگ های 19 اینچی و ظاهری قابل توجه تر مجهز کنند.
کلیو RS 16 دارای تایرهای Pilot Sport SP2 میشلین 235/35 در هر چهار طرف است. نیروی نیروی توقف این خودرو از دیسک های ترمز 350 میلی متری در جلو و 260 میلی متر در عقب تامین می شود.
این خودرو به موتور مگان RS 275 Trophy R نیز مجهز شده است.
این موتور یک نسخه 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 201 کیلووات و گشتاور 360 نیوتون متر است.
در قسمت جلوی این خودرو یک اسپلیتر جلوی جدید تعبیه شده است که هوا را بهتر به موتور می رساند. نیروی این موتور از طریق گیربکس دستی شش سرعته و محور جلوی مخصوص به چرخ های جلو منتقل می شود.